15 Temmuz 2013 Pazartesi

Yarım katların çerçeveleri ve petek kabartma işlemi...


Selam arı dostları,
Hava sıcaklığı nerdeyse bir haftadır 30 C°derecelerde ve çok
sıcak günler yaşıyoruz.

Arılarım sıcağı seviyorlar sanırım,
çalışma tempoları ve uçuşları baya güzel görünüyor.

Apimaye termo kovanlarımın yarım katlarının pratik
 çerçevelerini arılarım tarafından petek kabartma işlemi
yaptırıyorum,doğal mum örmeleri için klavuz petekleri
sadece bir kaç santim veriyorum.



yani gelecek sezona hazırlık gibi birşey,





yarım katları uzun zamandır hep denemek istemişimdir,
kısmet işte.


temel petekten başlayarak çerçevenin tam aşşasına
 kadar petek gözleri örülüyor,


bu nedir ? 
diyenler olabilir :)

Arı otu tuhumu yani Faselya bitkisinin tohumu,
çiftci arkadaşım benim için tarlanın belli bir kısmını
hazırladı,tohum ekme işini kendimiz yaptık,
tohumlar ekildikten sonra peşinden
biraz tırmıkladım :) hepsi bu
işlem bitti.



Faselya çiçeği ve polen toplayan bir işci arı,
resimler faselyayı bilmeyenler için ve 
2012 yılına ait.



arılar bu bitkiyi çok sevdiklerinden,
az miktarda bile olsa arılığımın yakınında güz zamanı
ve sonbaharda polen ve biraz nektar 
kaynağı sağlamak için bu işleme başlattım,
önümüzdeki günler yağmur yağar ise arı otuda çabuk çıkar
ve arılarım yaklaşık dört hafta sonra 
çıkacak olan çiçeklerinden faydalanırlar.



Bütün Arı ve Doğa dostlarıma,
Selamlar Saygılar.