28 Eylül 2010 Salı

Temel Petek yapımı,arı mumu çok değerli,değerlendirmek gerekli.

Selam arı dostları,
Arılığımızda arılar tarafından üretilen bir çok
mum,mum kurdu yüzünden kışın ziyan oluyor,
çünkü yumurta atılmış peteklere mum kurdu
protein bakımından daha çok tercih ediyor ve
petek mumuna zarar veriyor.
Ben arılığımda mümkün olduğu kadar
yeni petek kullanmaya gayret ediyorum.

Kovanlardan aldığım kararmış petekleri
iki veya en geç üç seneyi geçmiyecek
şekilde petek yenilemeye gayret ediyorum.

Arılarımın bakımını yaptıktan sonra eski
petekli çıtalardaki mumları eritiyorum
ve küçük kalıplara döküyorum.


 yaptığım ikinci temel petek kalıbı,
Langstroth ölçülerine göre yaptım.

Kullandığım çıta ölçüsü Zander olduğu için
kenarlarından biraz kesiyorum.




Temel petek kalıbını silikkondan yaptım,
dışı ise aluminyum.

Petek dökümünde en çok sorulan soru ise
mumun peteğe yapışmaması için ne sürmek
gerekiyor,ben kendim fıs fıs da süt kullandım
ve çok başarılı diyebilirim,tavsiye ederim.


kalıptan çıkan temel peteği kendi ölçülerime
göre kesiyorum.

resimin üstünde görünen tabla ise benim
çıta ölçülerime göre kesilmiş bir tahta,
temel peteğin üstüne koyup kesiyorum.


bir iki derken sayıları çoğalıyor
temel peteklerin.


temel petekleri ilk başta üst üste diziyorum,
mumu taze olduğundan deforme olmaması için,
yani düz kalması için böyle diziyorum.

ihtiyacım olan temel petek miktarı bu kadar
 değil tabiki daha fazla ama zaman buldukca
zevkle yaptığım işlerden biri olacak,yoksa
kış aylarında ne yaparız arı mumu
koklamayınca.

eritilen arı mumları temel petek
olmayı bekliyorlar,
arılığınızı hastalıklardan korumak için
ve arı mumunda ilaç kalıntıları
olmadığına emin olmak istiyorsanız,
kendi mumunuzu
kendiniz dökmeye mecbursunuz.




bahcemdeki cevizler yavaş yavaş düşmeye
başladılar,ceviz çok sağlıklı ve kış aylarında
 tüketilmesi çok iyi oluyor.


cevizlerin kalın kabuklu olanlarından bunlar,
ama içi çok lezzetli.


toplarken biraz belimiz ağrıyor ama
severek yaptığım bir iş olduğundan,
yorulmasıda değiyor haliyle.






17 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Mehmet yanılmıyorsan ikici ham petek kalıbı yaptın hayırlı olsun.
Olayı yakından görmediğimdenmi desem, zamansızlıkmı desem, merakım var ama bu iş için hiç zaman ayıramadım.

Ceviz konusu, sağ olsun en iyisinden her sene bir yerlerden geliyor::))
Ham petek yapım videonu bekliyorum, belki gaza gelirim::))
Kolay gelsin sağlıcakla kal.

Mehmet Yüksel dedi ki...

Selam Ali abi,evet bu ikinci temel petek kalıbım,çalışma sistemi birincisi gibi,kısa sürede her şey ayarlandığı zaman dakikada bir tane
petek bazende iki tane petek dökülüyor.
Abi sana sanayi temel petek makinası lazım,başınada hacıyı koyacan ve temel petek üretecen,selamlar saygılar.

Hayati İnal(***) dedi ki...

http://www.facebook.com/pages/ARICI-07/233753544152
SEVGİLİ ARICI KARDEŞİM VE DOSTUM...SON YAZINI FACEBOOK ARICI 07 DE YAYINLADIM.SENİN ADINLA.AFFINA SIĞINARAK.HOŞÇA KAL.

EMRAH dedi ki...

Selam Mehmet abi,temel peteği kendin imal etmen gerçekten çok süper.Başarılarının devamını diliyorum sağlıcakla kal.

Mirili dedi ki...

azimli ve özverili olmak zamanla billinmeyen ama keşfedilir olanları meydana çıkarmaktır. Bu bizlere Hz. ALLAH' ın bir lütfu. İnsanlar aklını kullanmalı her konuda düşünerek hareket etmeli.

Çok teşekkürler Mehmet abi hepimizin yapabileceği harika bir paylaşım olmuş kolay gelsin.

yalovalı arıcı dedi ki...

mehmet usta ikinci kalıbı yapmışsın ilkine neoldu :))bir köşede atıl duruyorsa abime söyleyeyim gitsin alsın senden yazın getirir bana:))
kalıbın yapımına başladım herşeyi sizin yazdığınız gibi yapıyorum daha kuruma aşamasında bakalım becerebilecekmiyim.
yalnız biz biraz laz olduğumuz için öyle herşeyi hemen anlayamayız petek dökümünü bir video çekimiyle paylaşsan çok süper olacak o zaman kesin anlarım :))
dökülecek mumu süzüyormusun ?
yapışmamamsı için süt sıkıyorum demişsin bildiğimiz saf inek sütümü arı sütümü aslan sütümü :))
döktükten sonra ne kadar baskı uyguluyorsun kalıbın kendi ağırlığı yetiyormu
döktükten sonra ne kadar süre sonra üst tarafını kaldırıyorsun donma süresi ne kadar tahminimi sürelimi
iyisimi siz video ekleyin :)))
kolay gelsin .....

Mehmet Yüksel dedi ki...

Selam Yusuf Usta,
Kalıpların ilkini benim kullandığım Zander ölçülerinde yapmıştım ama daha büyük yapıp sonra istenilen ölçüye kesmek daha iyi olduğunu gördüm,kalıp denemelerim daha bitmedi betondan da yapacağım bir tane daha var,Kalıp yaparken sıvı silikon kullanılması daha avantajlı,bunu Muhteşem abinin kullandığı kalıpta gördüm,petek gözleri daha iyi çıkıyor.
Dökülecek mumu eritiyorum ve kendi halinde yavaş yavaş donmasını sağlıyorum böylelikle mumun içindeki pislik dibe çöküyor,ne kadar yavaş donarsa mum o kadar çok pislik dibe çöküyor ve bu işlemi 3 veya 4 kere tekrarlıyorum,
sonunda çok temizlenmiş mum kalıyor ve döküme hazır oluyor.Yapışmaması için bildiğimiz
büyük baş saf ineğin sütünü kullanıyorum süt de yağ oranı yükseldikce daha iyi oluyor.Kalıbın
menşete olan kısmına boylu boyunca döküyorum bir tas mum ve hemen kapatıyorum,kapadıktan sonra fazla
baskı yapmıyorum hafif basılı tutuyorum yetiyor.
Dökdükten sonra mum hemen donuyor zaten,20 saniye filan bekledikten sonra hafifce kaldırıyorum,yapışan yeri varsa kurtararak açıyorum kapağı.Doğru Videosu çekilseydi iyi olurmuştu,bir dahaki dökümde inşallah,Kolay gelsin.

yalovalı arıcı dedi ki...

bilgiler için teşekkürler
aslında büyük kalıp daha iyi peteği sonradan istenilen ölçülerde kesmek daha düzgün köşeler olmasını sağlar bu kılı kılına petek ölçüsünde kenarlar bozuk çıkar gibime geliyor
her neyse ilk işi düşmanına ikincisini dostuna üçüncüsünü kendine yap demişler başarılı olursam büyük kalıptan yaparım ilkinide düşmanıma satarım :)))almanyada 500 euro falanmış ben 100 euroya veririm:))
hayırlı işler....

muhammet dedi ki...

slm mehmet abi yaklaşık 3 yıldır falan senin siteni takip ediyorum arıcılıkla yğraşıyorum sana kesin bir şey söylemem gerekirse sen bu işin en acık sözlüsüsün bu konuda sana cok ama cok tşk ederim bazılarının sanki devlet sırrıymış gibi sakladığı konularda cok acıksın özellikle bu temel petek yapımı konusunda bilmiyorumda senin yerinde bir başkası olsa ben bu işten nasıl kar ederim die düşünür ben daha bu gün gördüm senin bu acıklamanı cok tşk ben bunu 2 li yada 4 lü yapmayı pilanlıyorum inş başarılı olurum bu arada kabartılmış olarakta deneyecem başarırsam sizlerle paylaşırım

Muhammet dedi ki...

Mehmet bey merhaba, öncelikle bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Temel petek döküm makinenizden bende yaptım gayet güzel oldu fakat erimiş mumu kalıba dökerken sıkıntı yaşıyorum zira her bölgeye eşit kalınlıkta dökülmüyor ve yayılmıyor, bu kısmın sırrı nedir?

Amarandos glikos dedi ki...

Hello from Greece, my friend.
I really admire your work.
I only want to ask at what time of the year you engrafted the walnut tree.
And also, did you cut the small (input) branch at the same period, or earlier in the year (and placed it in the fridge, until you had to use it)?

Thank you very much for your advice.
Thomas

Mehmet Yüksel dedi ki...

Muhammet kardeşim kolay gelsin,
Temel peteği başlar iken alt kısmı mutlaka tam düz olması gerekiyor yoksa değişik kalınlıkta olabiliyor,başlar işen temel peteği camın üstüne koyarsan baya düz oluyor,kuruyuncada dökeceğin temel petekde aynı kalınlıkta ve düz çıkıyor,mumun sıcaklığıda önemli,döküldüğünde hemen donmaması gerekiyor fazla sıcakda iyi değil 80 - 85 derece iyi bence.
Bilgi saklayanlarda bilgiye zor ulaştıkları için belki bilgilerini saklıyorlardır ölene kadar,bilgi paylaştıkca çoğalır sözü çok doğru.


Mehmet Yüksel dedi ki...

Hello Thomas my friend,
walnut grafting in 15.April
noble reiser cut in february and store in the refrigerator until processing.

Regards
Mehmet Yüksel.

mariusz chudy dedi ki...

Bölüm. Ben senin projekccie olarak formu yaptım ama bir sorun var. Nedenini bilmiyorum, ama yılan basın açılışı sırasında çeşitli yerlerde Ağustos gözyaşları. Bu balmumu sıcaklık hatası mı, yoksa basın veya başka vardır. Eğer sorun nerede sizce.tavsiye için teşekkürler

Mehmet Yüksel dedi ki...

Bal mumu sıcaklık hatası olabilir, erimiş mum sıcaklığı 80 ile 90 C °
derece arası olmalı.

Arı mumu yapışmaması için sıktığınız süt veya prilli su kalıpta fazla
olursa yani su damlacıkları, sıvı mumu döktükten sonra boş noktalar
oluşur, fazla sıkılan suyu sünger ile kalıptan alabiilirsiniz.

Kayseri Matematik dedi ki...

Mehmet bey selamlar!
Mehmet bey erkek gözlü petekleri ayrımı eritiyorsunuz?
Gözlerdeki varoalar beni düşündürüyor?
Saygılar.

Mehmet Yüksel dedi ki...

A.s Özcan Bey,
Yok ayırmıyorum, hepsi karışık eritiyorum.
Çok ince tül süzgeçten geçirdiğim için mumda varroa filan olmuyor.

Selamlar saygılar.