13 Mayıs 2011 Cuma

Varroa çekmeceli Telli taban...

Selam arı dostları,
Kullandığım Varroa çekmeceli Telli tabanların Langstroht ölçülerine göre çizim yaptım,
isteyen bu ölçülerde varroa çekmeceli telli taban yapabilirler.
Benim kullandığım kovan ölçülerim Zander ölçüsü olduğundan bire bir teknik açıdan
aktardım sadece ölçü olarak sizlerin kullandığı Langstroht ölçülerini kullandım.

Tel ile çıta altı mesafesi 60 mm dir ( 6 cm ),
daha az olsun isteyen olursa Mavi,Pembe ve sarı renkli parçaların yüksekliğini
20 mm ( 2 cm ) veya 30 mm ( 3 cm ) yapabilir.
telin üst kısmında kalan bölüm böyle görünüyor,
arıların girdiği kovan girişi ise pembe parçanın altı oluyor,
yukarıdaki parçalar bu kadar monte edildikten sonra taban teli monte edilmesi gerek,

 
taban teli monte edilmiş hali gergin olması gereklidir,
çünkü daha sonra gerdirme şansınız yok,parçalar sabit kalıyor.

 

pembe parçanın altına yani kovan girişine değişik genişlikte
 kovan musluğu takılabilir,yada yazın tam alabiliriz.





taban telinin alt kısmı ve varroa çekmecesinin girdiği yer böylr görünüyor alttan,
kırmızı parçayı sert ağaçtan yaparsanız iyi olur çünkü yere en yakın
kırmızı parça olduğundan çabuk çürümemesi için daha iyi olur.
 (  Meşe olabilir )


yukarıdaki resimde ise tel takılmamış görüntüsü görünüyor,
böyle resimler olmayınca çekmecenin yada kovan girişinin yeri tam belli olmuyor
ama kolay anlaşılması için böyle çok boyutlu resimler çok başarılı.

Telli tabanın bitmiş hali böyle görünüyor,
Varroa çekmecesini kırmızı parçalar ile yeşil parçaların arasına sürüyoruz.


Telli tabanın önden görünüşü böyle,


arkadan görünüşü,


yandan görünüşü,



yukarıdan görünüşü,
pembe olan kısım kovan girişi
Ben kendim 6 cm yükseklikte kullanıyorum telli tabanı ama 6 cm çok diyenler için
3 cm yükseklikte yukarıdaki resimde göründüğü gibi yapabilirler.

Fakat gezginci arıcılık yapanlar burada 6 cm kullanıyorlar ve arı naklinde
 hiç problem olmuyor,çünkü arılar nakledileceği zaman varroa çekmeceleri çıkarılıyor
ve arılar bunalmadan gidecekleri yerlere ulaşıyorlar.


Değerli arı dostları Varroa çekmeceli Telli taban kovan altlıklarını tavsiye ederim,
onun için Teknik resimlerini burada paylaşmak istedim.

Selamlar.