28 Eylül 2010 Salı

Temel Petek yapımı,arı mumu çok değerli,değerlendirmek gerekli.

Selam arı dostları,
Arılığımızda arılar tarafından üretilen bir çok
mum,mum kurdu yüzünden kışın ziyan oluyor,
çünkü yumurta atılmış peteklere mum kurdu
protein bakımından daha çok tercih ediyor ve
petek mumuna zarar veriyor.
Ben arılığımda mümkün olduğu kadar
yeni petek kullanmaya gayret ediyorum.

Kovanlardan aldığım kararmış petekleri
iki veya en geç üç seneyi geçmiyecek
şekilde petek yenilemeye gayret ediyorum.

Arılarımın bakımını yaptıktan sonra eski
petekli çıtalardaki mumları eritiyorum
ve küçük kalıplara döküyorum.


 yaptığım ikinci temel petek kalıbı,
Langstroth ölçülerine göre yaptım.

Kullandığım çıta ölçüsü Zander olduğu için
kenarlarından biraz kesiyorum.




Temel petek kalıbını silikkondan yaptım,
dışı ise aluminyum.

Petek dökümünde en çok sorulan soru ise
mumun peteğe yapışmaması için ne sürmek
gerekiyor,ben kendim fıs fıs da süt kullandım
ve çok başarılı diyebilirim,tavsiye ederim.


kalıptan çıkan temel peteği kendi ölçülerime
göre kesiyorum.

resimin üstünde görünen tabla ise benim
çıta ölçülerime göre kesilmiş bir tahta,
temel peteğin üstüne koyup kesiyorum.


bir iki derken sayıları çoğalıyor
temel peteklerin.


temel petekleri ilk başta üst üste diziyorum,
mumu taze olduğundan deforme olmaması için,
yani düz kalması için böyle diziyorum.

ihtiyacım olan temel petek miktarı bu kadar
 değil tabiki daha fazla ama zaman buldukca
zevkle yaptığım işlerden biri olacak,yoksa
kış aylarında ne yaparız arı mumu
koklamayınca.

eritilen arı mumları temel petek
olmayı bekliyorlar,
arılığınızı hastalıklardan korumak için
ve arı mumunda ilaç kalıntıları
olmadığına emin olmak istiyorsanız,
kendi mumunuzu
kendiniz dökmeye mecbursunuz.




bahcemdeki cevizler yavaş yavaş düşmeye
başladılar,ceviz çok sağlıklı ve kış aylarında
 tüketilmesi çok iyi oluyor.


cevizlerin kalın kabuklu olanlarından bunlar,
ama içi çok lezzetli.


toplarken biraz belimiz ağrıyor ama
severek yaptığım bir iş olduğundan,
yorulmasıda değiyor haliyle.