11 Ağustos 2013 Pazar

Yılın son haberi,Varroa mücadelesi ve sonuçları...


Selam arı dostları,
Bir gün önce uyguladığım Varroa mücalesindeki sonuçları sizler
ile paylaşmak istedim.

Her uygulamanın sonuçlarını görmek ve emin olmak artık arıcılıkta
şart olmuştur ve kolonilerimizin ölüm kalım savaşı uyguladığımız
Varroa mücadelesine kalmıştır.



Çekmeceleri çektiğimde ise hiç şaşırmadığım bir manzara ile karşı karşıya kaldım,bir kolonide ne kadar çok yavru faliyeti var ise,
o kadarda çok Varroa populasyonu oluyor.

Kuvvetli kolonilerde yavru faliyetide büyük olduğundan
Varroa baskısıda o kadar çok oluyor ve mutlaka hasat yapıldıktan
hemen sonra mücadele edilmesi gerekir.

Doğru zamanda mücadele edilmediğinde,
kanatları deforme olmuş hastalıklı kış arıları doğar ve
kolonileri bahara taşıyamaz hale gelirler,
sonuç olarak koloni sönmeleri kaçınılmaz olur.



çekmecedeki ölü Varroa miktarı bir günlük bile değil,






resimde görünen ölü Varroalar çoğu yetişkin dişi olanlarıdır,
bir adet dişi Varroa Larvalı petek gözüne girer ve en az 5 adet olarak çıkar,sonbaharda gelince miktarlarını artık siz hesap ediniz.






İlk Formik asit uygulaması sonuçları daha 24 saat geçmeden
tesirini gösterdi.






günün geç bir vakti,
uygulama öncesi kovanların girişlerini tam açıyorum,






peşinden formik asit veriliyor 
ve yarım saat kadar kovanların önünde bekliyorum,
zaten kovan girişlerinde anında arı sakalı oluşmaz ise
sonradan bir şey olmuyor korkmaya gerek yok.



Apimaye termo kovanlarımda uygulamayı 
kovan altından yaptım.

Uygulama çok basit ve özel asit kutusu filan gerekmiyor,
mutfak bezini ikiye bölüyorum,bezin iki parçasıda çekmecenin
arasına gelecek şekilde,resimde göründüğü gibi,




şırınga ile çektiğim Dadant ölçüsü için 30 ml 
Langstroth ölçüsü için 20 ml tek kat için formik asiti 
mutfak bezinin üstüne 
daire çizerek dağıtıyorum ve 
çekmeceyi kapatıyorum
hepsi bu alet filan gerekmiyor.



varroa çekmecesi kapatılmış hali,



diğer kovanlarımdaki sonuç ile aynı,
özel bir alet veya asit kutusu gerekmiyor,
resimdeki ölü varroalardan da sonuçları
 görülüyor zaten.




mutfak bezi kullanmadan önce sade suda yıkanarak ve sıkılarak
hafif nemli kalırsa daha iyi oluyor.



Uygulama tesirini gösterdi ve başarılı geçti,
Varroalar ölü olarak görünüyor.



kovan önü normal göründüğü gibi,




uygulama 24 saat sonra sona eriyor ve
kovan çekmeceleri kovan altından alınıyor,



kovan muslukları takılıyor,
gerekirse tam daraltılıyor çünkü çekmeceler açık olduğundan
bunalma olmuyor ama yağmalanma tehlikesi olmuyor.



aynı şekilde Apimaye termo kovanlarımın çekmecelerinde de
uygulanıyor.



mutfak bezini çekmeceden alıyorum ve
çekmece tekrar kovan altına sürülüyor,
termo kovanda çekmeceyi çıkarmıyorum.


Blogumu takip eden değerli dostlarım,
bir sezonun daha sonuna gelmiş olduk,
bahar aylarında başlayarak arılarımın gelişimini,
büyük nektar akımını ve final olarakta bal hasatımı
sizler ile bütün ayrıntıları ile paylaşmaya çalıştım
umarım hoşunuza gitmiştir.

Bu yılı burada noktalayarak şimdilik
yayınıma son vermek istiyorum.

Bütün arı ve doğa dostlarıma,

Selamlar Saygılar.


Önemli !
Eklenti olarak yorumları okumanızı öneririm.