31 Temmuz 2013 Çarşamba

Almanya`da arıcılık ve arıcı olmak ...


Selam arı dostları,
Hava sıcaklığı biraz normalleşti,önceki günler öğlen vakitleri
dışarıya çıkılamayacak kadar sıcaktı ve balkondaki termometre
42 C°dereceyi gösteriyordu.

Bizler burada Almanyada böyle sıcaklara alışık değiliz tabiki
hemen dilimiz çıktı dışarıya.




bu yüzden yayınlarıma ara vermiştim ama şimdi
havalarda düzelince arılarımın durumlarına bakma ihtiyacı duydum.

Arılığımda sakin arılarım olsada körüğü yakmam lazım,
çünkü usta bir arıcının sözü halen kulaklarımda ve değerli dostumu
böylelikle hep hatırlamış oluyorum.

Körüğümü yakarken yumurta kartonu kullanıyorum
daha sonra çürük odun parçalarını karıştırıyorum.





'' maşallah '' arılarım istediğim kriterleri fazlasıyla
yerine getirdiler,sonuç görünüyor sanırım.





doğal,katkısız bal üretimi benim için çok önemli
olduğu için bu konuda çok titiy davranıyorum.

Ürettiğim doğal balı ilk önce Ailem için ve
en yakın dostlarım için üretiyorum,
yıl boyu bal ihtiyacımızı böylelikle hep beraber
 karşılıyoruz.





kolonilerin durumunu öğrenmek için mutlaka
çerçeve çekerek bakmak gerekir.





hafif duman verildiğinde arılar geri çekiliyor ve bende
kolonilerimin durumuna bakıyorum.





bir arıcı olarak benim için arının cinsi önemli değil,
önemli olan kullandığınız arının bal yapma kabiliyetidir,
ve koloni bakımlarını sakin ve düzenli bir şekilde 
yaparak arıcılıktan zevk almanız gerekir.







istenilen bir kriter arılar çerçeveleri terk etmeyecekler
 yani havalanmayacaklar,




arılarımız ile çalışırken saldırı olmayacak,





kovan alt tabanı telli ve tamamen açık olduğu görünüyor,





balcı arılar,




nöbetci arılar,




arılarımın taşıdıkları polen renkleri çok hoşuma gidiyor,
arıcılıkta renklilik çok önemli :)





rengarenk çiçeklerden toplanan polenler depolanmış,
polen arıların ekmeği olarak geçiyor.




insan sağlığı içinde büyük önemi olan polen,
arıların yavru besleme sırasında kullandıkları önemli proteindir.







Apimaye Termo 
Ana arı yetiştirme kovanı çerçevesi,






ana arı üretimi için gayet güzel ve temiz bir yöntem,





ana arısı ise kendi ürettiğim kara kızlardan biri,





şimdilik yedekte duran ana arılarım,
cinsi Karniyol.





arılarım için ektiğim hardal bitkisi 
çiçek açtı çok şükür,




arılarım nektarından ve poleninden
 çok faydalanacaklar.




arı otu faselya daha yeni çıkıyor,
bir iki hafta sonra hardal çiçeği bittiğinde faselya ile
devam edecekler.




Kovan girişlerinde sıcaklardan dolayı aşırı bir birikme
olmuyor,




nektar akımı azaldığında kovan girişleri mutlaka
daraltılması gerekiyor,yoksa yağmalama girişimleri
başladığında büyük kayıplar olabiliyor.





Langstroth ve Dadant ölçülerini kullanmaya başladım,




Apimaye Termo kovanların çerçeve 
petekleride kabartılıyor,





yavru uçuşu seyretmesi harika,





elmalar büyümeye devam ediyorlar,





yeşil elma,





bodur elmaların durumları böyle,




Apimaye Termo kovanlarımın durumları 
göründüğü gibi maşallah :)




hepsine bu yıl ürettiğim genç ana arılardan verdim,
seneye inşallah iyi bal yaparlar bana.




çalışkan arılarım,





ramazan pidemizi ve ekmeğimizi 
kendimiz yapıyoruz artık,




katkı maddesi içermeyen,
büyüklerimizin eskiden yaptığı gibi mis gibi 
ev yapımı ekmeğimiz.




kabak tarlası,





geçen sene burada yonca vardı,
şimdi ise kabak.


doğayı ve hayvanları görmeden duramayan,
mümkün olduğu kadar doğal yaşamak isteyen,
katkı maddelerinden bıkan ve uzak duran biri olarak
yaşantınıza biraz olsun renk katabildiysem ne mutlu bana.

Hayırlı Ramazanlar diliyorum,

Selamlar Saygılar.