25 Nisan 2013 Perşembe

Çiçekler açtı çok şükür...


Selam arı dostları,
Hava sıcaklığı bir kaç gündür 20 C ° derecede iyi güneşli gidiyor,
doğa ısıyı alınca her yer bir anda çiçek oluverdi.

Kiraz ağaçları çiçek açtılar,erikler ise biraz daha önce çiçek açıp
şimdide yeşilce yaprak açıyorlar,doğa uyandı artık seyretmesi 
çok güzel.


doğadaki çiçekler birden hepsi açınca arıların hangi çiçeğe
çalıştıklarını bilemiyorum,sanırım tahminen kırlardaki karahindiba
çiçeğindeler.

Kiraz ağaçlarında bir tane bile arı göremiyorum,nedenini bilmiyorum belkide iki gün önce yağan yağmurun etkisi olmuş olabilir.


aslında kiraz çiçeklerinde iyi nektar olması gerekli ama
arılar bizlerden iyi biliyor işlerini,


bu yıl olumsuzluklar yakamızı bırakmıyor sanırım,
uzun süren soğuk hava dalgası arıların gelişmesinde büyük
farklılık gösteriyor,normal şartlarda kiraz ağacı çiçek açdığında
ballıklar çoktan konmuş olması gerekiyordu bu yıl koloni gelişi biraz arkadan geliyor.


Sıralanmış Ahududuların arasından küçük bir yabani ceviz ağacı çıktı,aşılama tekniğimizi geliştirmemiz için ideal diye düşündüm.


ceviz aşısında biraz acemiyim,
geçen sene kullandığım aşı kalemleri aşı için istenilenlerden değilmişti bilmiyordum,sonuç aşılar tutmamıştı.

Bu sene aşı kalemlerimi kendim istediğim gibi kestim ve sakladım
aşı yapma iklimide çok önemliymiş meğer ısı ve nem aşı yerinin
tutmasını sağlıyormuş.

Resimde göründüğü gibi ceviz aşısı yapmaya çalıştım,
inşallah tutarlar.

Elma,Armut,Kiraz,Erik bunları aşılaması çok kolay fakat
ceviz bir hayli zor nedeni ise dikkat edilmesi gereken
nokların olması,işi zorlaştırıyor ama biz zoru 
başarmasını severiz zaten.


ceviz aşısı için sakladığım aşı kalemlerim,
naylona sarıldı ve dere kumuna gömüldü orada
nemli,karanlık ve serin bir şekilde kaldılar.


ceviz aşı kalemi,


komşumuzun ceviz ağacında çeşit değiştirme çalışmamız görünüyor,
3 ile 4 hafta öncesi ağacın üst kısmı kesildi,acı suyunun akması
için hava şartları müsade etmeyince aşı yapma günümüz soğuklardan dolayı biraz ertelendi,sanırım bir hafta önce aşı
için yukarından 5 cm daha keselim düşüncesiyle kesildi
ve ağaç tekrar acı su vermeye başladı,aşı tutma oranı
acı suyu akınca baya düştüğünü bildiğimiz için ağacın gövdesinin
alt kısmına bıcak ile cizgiler attık,acı suyunu aşşaya doğru çekmek
için,umarım işlem doğrudur.


aşı işlemini bitirdikten sonra nemli dere kumu ile korumaya aldım,
birazda su serpiştirdim üstüne,artık bekleyip göreceğiz uyguladığımız aşı yöntemi tutacakmı diye,inşallah tutar.


elma aşısı,


bu resimler nerdeyse bir haftalık çünkü erik ağaçları
kiraz ağaçlarından biraz erken çiçek açıyorlar.


aşı kalemlerini aldığımız genç ceviz ağacı,


ceviz ağaçlarındaki tomurcuklar açmaya başlamıştı,


papatyaya benzeyen çiçeklerin görünüşü harika,


şeftali ağacı çiçeği,


Ceviz aşısı konusunda hızımı alamadım aşıya devam,
başka bir komşumuzun büyük ceviz ağacında çeşit değiştirme çalışmamız oldu,bu ağacın cevizi aşırı küçük ve tatsızmıştı mümkünse değiştirelim diye rica edilince,dayanamadım 
aşı işlemini yapmış oldum.


ağacın gövdesi büyük olduğundan,
kabuğuda ona göre nerdeyse bir parmak kalınlığındaydı bazı kabuk altı kalem yöntemi yapmak istesemde ağacın kabuğu kalın olduğundan kalemin gireceği yere uzunlamasına iki kere çizerek
kalemi oraya civilemek en iyisi olacağına karar verdim.


elma aşı kalemlerinde ve kiraz aşı kalemlerinde de uyguladığım bir yöntem olan kabuk yontma veya kazımada kalemin kambiyumu ile 
ağacın kambiyumu birleşmesi için senelerdir başarıyla uyguluyordum,sanalda bir videoda ceviz aşısı içinde aynı tekniğin
kullanıldığını görünce,ceviz aşı yönteminde de denemeye karar verdim.

Resimde görüldüğü gibi aşı kaleminin kabuğu hafifce 
kesiliyor fakat kalemin odunsu kısmına kadar kesilmesi iyi değil
orada kambiyum kalması gerekiyor yani hafif yeşilimsi doku kalması gerekiyor.


bıcağımızın cilet gibi keskin olması gerekiyor,
yoksa dokuya zarar veriyor.


aşı işlemi bittikten sonra aşılarımızı korumaya aldım,
içinide nemli toprak ile sıkıca doldurdum,
insan oğlu el alışkanlığını  yapacağı işte kendisi çalışmadan
tecrübe kazanamıyor,aynı tecrübeler arıcılıktada gerekiyor
iyi bir arıcılık yapmak için.

Sanalda bildiğini gizlemeyen bizler ile paylaşan bütün doğa 
dostlarına buradan teşekkürler ediyorum,resim ve videolara bakarak
bir çok önemli detayları öğrenerek ceviz aşısı konusunda
hatalarımı gidermeye çalışıyorum,inşallah ceviz aşısındaki hatalarım
azalmıştır çünkü yaptığım aşıların tuttuğunuda görmek 
istiyorum.

Bütün arı ve doğa dostlarına,
bahçelerinde ve kovanlarında
bereketli bir yıl geçirmelerini diliyorum.

Selamlar Saygılar.