24 Haziran 2012 Pazar

Eski dosta ziyaret...


Selam arı dostları,
dün uzun zaman göremediğim eski dostum Josef `in
arılığına ziyarete gittim.

Gittiğimde iyi olmuş biraz sohbet ettik kendisiyle,
arıcıların sohbet konusu ne olabilir ?
" tabiki arılar "


strapor kovanın dış tahta kısmı sadece kovanı ve teraziyi
koruma amaçlı bulunuyor.

böylelikle günlük nektar akımı takip edilebiliyor ve
kısaca not alınabiliyor.

arılıkta böyle bir adet terazili kovan yetiyor,



arıları gayet sakin,


Josef yabani arılar içinde yuva yapmış,


Usta arıcı Josef kovanlarının yanında,
bana bazen kızıyor neden önceki kovanlarını bıraktın diye
aslında haklı bel fıtığı problemi olan bir kişi için bu tip
kovanlar daha ideal.


kendisi yaşlılığında dahi uzun yıllar arıcılık yapmak istediğini
ve bu yüzden şimdiden tek katlı kovanlar ile çalışması gerektiğini
söylemişti bana haklı olarak.

en güzel özelliği ise ağır kat kaldırılmıyor
sadece çerçeve çekilerek bakım yapılıyor.


dört katlı bir magazin kovan güçünde bir koloni,


Yüksel kovanı :)


çerçeveleri Dm 1,5  ölçülerinde,


Josef``in yanına bir arıcı arkadaşı daha geldi,
kendisi 60 yıldır arıcılık yapıyormuş.


konumuz tabiki arıcılık,
uzun süren sohbetlerden sonra ben veda ettim kendileri 
ile ve evime doğru yola çıktım.

Dostluk nerde olursa olsun,
hangi ülkenin insanı olursa olsun,
din mezhep,ayırt etmeden
çıkarcı düşünceler olmadan
dostluk kurabiliyorsanız
uzun ömürlü oluyor,
yoksa iyi gün dostu her yerde bulunuyor.

Arı dostlarının dostluğu inşallah ömürlerinin sonuna kadar olur,
hepinize sağlıklı ve huzur dolu uzun ömürler dilerim

Selamlar Saygılar.