21 Haziran 2012 Perşembe

Sezon devam ediyor,bugün gün dönümü...

Selam arı dostları,
Arıcılık sezonumuz bütün hızıyla devam ettiği gibi bahçelerin
durumuda fena değil bu yıl.


Frenk üzümü olarak bildiğimiz üzüm
çeşiti,almancası Johannisbeer olarak biliniyor.


kırmızı tür Frenk üzümü,


Frenk üzümleri bir yıllık dallarında meyve veriyor,
meyveli dalı daha sonra kuruyor ve yerine aynı sene yenisi 
büyüyor.

Geleçek sene bu daldan meyve veriyor.


Siyah Frenk üzümü,



siyah frenk üzümü,



Almancada Stachelbeer dedikleri bir
 dikenli üzüm çeşiti,



bunlarında bir sürü renkli çeşitleri olabiliyor,



tadı sıcak havalarda yemesi güzel oluyor,


arılığıma gider iken yandan bir uğultu geliyor
baktım bir şey göremedim iki adım ilerledim ses halen kulağımda
geri vitese takıldı hemen iki adım geri gidildi,
ağacın yapraklarından şüpeli yerlerine baktım ve
oğulu yine ağacın gövdesinde gördüm,
zaten ince bir dalında kolayca alınabilir durumda olsaydı
şaşardım :)



hemen işlemlere başlayarak oğul kovana alındı,
resimleme işi tek başıma olduğumdan dolayı
arıyı kovana koyduktan sonra resimlerini çekebildim.



maske kullanmadığım içinde biraz 
hoşgeldin diye hatırım soruldu tabiki,



ana arıyı yine göremedim ama kovan girişlerinde
arılar kanat çırpıyor ise ve ağaçtaki arılar kovana girdiyse zaten
ana arıda kolonin içinde olmasa gerekiyor.


ağacın gölgesi altında bütün arıların akşam vaktine kadar 
kovana girmeleri için oraya bırakıldı,



kırlar halen çiçek açıyor,



beyaz yoncalar halen nektar ve
 polen veriyor demekki,




zaman olarak çiçeklerin geçme zamanı,
alt kısımları somuş zaten.



ama yinede arılar için çok önemli,



bodur elma ağaçları,


yeşil elma,



gövde de meyve görünce 
hep bir uzman aşıcının özel aşısı  geliyor aklıma,
o sanırım kirazdı.



işci arıların kovan girişinde kanat çırpmalarının sebebi,
diğer arılara bir mesaj ve koku vermektir yani
ana arı içerde,burası yeni evimiz demek istiyorlar,


Lilium ( Zambak )
çok sevdiğim çiçeklerden biri,


bir sürü güzel değişik renkleri olduğundan,
her biri ayrı güzellik gösteriyor.




balkonumuzda büyüttüğümüz bir Lilium,




görünümleri büyük bir çiçek olduğundan dahada güzel
görünüyorlar.




başka renkte bir çiçek,



çiçeklerini daha açmamış Liliumlar,















kabak tarlası,





son olarak ağacın altında bıraktığım oğul görünüyor,
arıların nerdeyse hepsi girmiş ve arılar sakinleşmiş.

İnşallah gelecek sene bana bolca bal toplarlar,
bütün arı ve doğa dostlarına Selamlar.