26 Haziran 2012 Salı

Doğadan gelen şifa...


Selam arı dostları,
Arıcılıkta ilk hedefimiz kendi ihtiyacımız olan doğal balı
üretmek ve tüketmek idi,şükürler olsun hedefimize her yıl
iyi kötü ulaşıyoruz.

Doğal bal şifadır,
arılarımın ürettiği balın her petek gözünde doğanın bir parçası
depolanmış ve bizlerin tüketmesini bekliyor.


doğal petek balı,


bu yıl sırlanmış petek balı ürettiğim için
bazı çerçevelerin tam sırlanması için bekliyorum.


bazı ilk yaptığım bölmelerim bile bal taşımışlar,
ana arılarını bulunca hemen işaretliyorum,
bulması daha kolay oluyor çerçevelerin üstünde.


ana arıyı buluncada 2012 yılı için sarı renge boyanıyor,


koloni yönetiminde dikkat edilecek en önemli nokta ise
kolonilerin ihtiyacı kadar alan ve iş vermektir,
bu noktalara dikkat ettiğiniz zaman koloniler
hem bal yaparlar hemde miktarlarında azalma olmaz.


sonbaharda diktiğim cevizlerim saksılarına sığmadılar,
bende yaklaşık hepsini bahçeye diktim.


maşallah hepside giderek büyüyorlar,
her bahçeye gidişimde biraz daha büyüdüklerini görebiliyorum.


bodur elma ağaçlarından aldığım aşı kalemleri
ile yaptığım aşıların durumu böyle,
maşallah nerdeyse meyve verecekler.


aşı bantı esnek değil ise mutlaka kesilmesi gerekiyor
yoksa aşı yapılan kısım iyi kaynamıyor.

Resimde de göründüğü gibi aşıyı sardığım bantı kestim,
aşının kaynaması daha çabuk ve sağlıklı oluyor.


ağacın büyük yan dallarını nerdeyse hepsine aşı yaptım
hepside tutmuş görünüyor şimdilik.


elma ağacı yeşermeye başladı,
aşılar sanırım tuttu.


kovanların önlerinide uzun otlardan
motorlu tırpan ile temizlemeyi unutmuyorum :)