7 Mayıs 2012 Pazartesi

Kapanan Ana arı memeleri dağıtıldı...


Selam arı dostları,
Bugün bakıma alınan ve kapanan ana arı memelerini 
çiftleştirme kutularına dağıttım.

Resimde göründüğü gibi taşınması çok önemli çünkü
ana arı pupa aşamasından başlayarak ergin ana arı oluncaya
kadar ana arı sütünden kopmaması gerekiyor.

Sivri tarafı aşşaya gelecek şekilde transport edildiğinde
en ufak bir sarsıntıda ana arı tam pupa dönemini biteremediği için
memenin sivri tarafına doğru çöküyor ve orada gelişemiyor ve
ölüyor.

Ana arı memelerini Nikot çanaklarında taşıyacağınız  çerçeveyi
hafif sarsıntılarda ana arı pupası böylelikle zarar görmüyor
hatta arabanız ile kötü yollarda taşıyabilirsiniz.


önceden hazırladığım çiftleştirme kutularına ana arı memesi
verirken,küçük kutuların çerçevlerinde ve kapağında ana arı memesi vermek için yerleri hazırlanmış zaten.


Nikot ile birlikte böyle resimde göründüğü gibi kalıyor,
anasız kalan acemi arılar ise hemen ana arı memesinin
etrafını sarıyorlar ısı için.


ana arı memelerinin ısı kaybetmemesi gerektiğinden
bakım yapan arılar ana arıları hiç yanlız bırakmıyorlar.


bir başka ana arı memesi,


çiftleştirme kutularını daha dışarıya çıkarmadım yağmur devamlı yağıyor,arılar ise dışarıya zaten şimdilik çıkmıyorlar.

Ana arılar dünyaya geldiklerinde  dışarıya çıkarmayı düşünüyorum,
nasıl olsa şurupları var kutularda ve küçük koloni bir bütün olmaları
için bir iki gün böyle kalmalarında bir zarar göremiyorum,
önemli olan kutuların havalandırması iyi ve yeterli olmasıdır.


bütün arı dostlarına hayırlı sezonlar diliyorum,

Selamlar Saygılar.