5 Mayıs 2012 Cumartesi

Hafta sonu yapılması gereken işlerim...


Selam arı dostları,
Ana arı üretimi ile ilgili bugün yaptıklarımı kısaca anlatmaya çalışacağım,ana arı üretimi terminler ile ilgili olduğundan
yapacağınız işlemleri mutlaka zamanı gelince yapılması
gerekiyor.

28.Nisan günü yapılan Larva transferi başlatıcı koloni oluşturularak
başlatıcı ruşet  içinde start verildi.

24 Saat başlatıcı ruşetin içinde Larva Transferi yapılmış Nikot çanaklarının durması yetiyor,ben zamanım olmadığı için iki gün sonra içinden aldım.

Ve kafesli çerçeveye tutan çanakları takarak bahcemde bulunan
bir koloniye verdim,Larvaların bakımı burada devam ediyor
ve onuncu gün yani benim hesaplarıma göre 7.Mayıs da
onuncu gün oluyor  ve kapanmış ana arı memelerini çiftleşmeleri
için ruşetlere vermem gerekiyor.

Yukarıdaki plastik kova içine başlatıcı ruşet den fazla acemi arısını
bu kovaya silkeledim.


üstlerine biraz su fısfısladım böylelikle uçmalarını
 önlemiş oldum,


önceden hazırladığım çiftleştirme kutularının küçük çerçevelerine
temel petek takıldı,resimde göründüğü gibi.


temel petekler yine kendi imalatım,
çerçevede kalmaları için çakmak ile mumu eriterek
petek ve çerçeve aralarına damlattım.


kutulara önce sıvı besin verilmiyor çünkü kutuları
arılandırmak için alt tarafındaki tabanı çıkıyor ve kutuyu ters çevirerek buradan bir bardak arı veriyoruz ve tabanını kapatıyoruz.


kutular hazır olarak acemi arılarını bekliyor,


bu kutuları arılandırır iken arı miktarını 125 gram yeterli olarak belirlemişler sonra bir kepçe arı yeter denmiş çünkü bir kepçe
arı 125 gram gelmiş.

Ne kadar da Mengenli olsam,
yanımda kepçem olmadığı için piknik bardağı kullandım.


daha sonra kutuları tekrar çevirerek şuruplarını verdim,
şuruplarını 1 : 1 verdim.

Arılar anasız oldukları için hemen uğultu başladı 
ve 7 Mayıs `a kadar kulubede anasız kalmaları gerekiyor.

7 Mayıs da kapanmış ana arı memeleri çerçeve kafeslerinden alınarak çiftleştirme kutularına verilecek.

Doğru genç Larvaları transfer etmiş isem eğer 
9 Mayıs veya 10 Mayıs`da ana arılar kutularda dünyaya gelmeleri gerekiyor.

Şu an yaptığım katlara ısmarladığım tabanlar halen gelmediği 
için böyle yapmam gerekiyordu,yoksa kullandığım katlara
vermek istiyordum yeni ana arıları.


hava bugün yağmurluydu yaklaşık bir saat kulubanin penceresini
doğaya doğru açarak yağmurun kesilmesini bekledim,yağmur durur
durmaz planladığım işlere başladım.

Körük ve Maskem herzman hazır ama pek lazım olmadı halbukü
hava bulutlu ve yağmurluydu.


sisli ve yağmurlu havamız,



kulubenin içinde yağmurun kesilmesini bekler iken
canım sıkıldı biraz fotoladım etrafı.


kulubenin bir tarafında kuş yuvası vardı uzun zaman içi boştu,
şimdi kuş yuvasında Sincap yaşıyor,
görünüşe bakılırsa keyfi yerinde beni görünce kaçmıyor bile.