3 Mayıs 2012 Perşembe

Nektar akımı iyi gidiyor...


Selam arı dostları,
Bazı kovanlarımda nektar akımı hızlandığı için bal stoklanan çerçevelerin üçte ikisi dolunca dördüncü katı vermem gerekiyordu
bende verdim.

Nektar akımı bugünlerde hızlandığı için koloni yönetiminde bazı önlemleri önceden almamız gerekiyor,bunlardan biride koloni
nektar akımı hızlandığında kuluçkalığı daraltmaması için
ve ana arının yumurta atma alanını daraltmamak için
işci arıları çalışabileceği ve bal stoklayabileceği yerleri önceden
sağlamak gerekiyor.

Bende kolonilerin bal stoklama durumuna göre dördüncü katlarını
arılara verdim,katın içine ortasına bir adet kabarmış çerçeve
gerisi hepsi temel petekli çerçeve olarak verdim.


ilkbaharda verdiğim temel petekler kabartılmış ve içlerine
bal depolanmış.


bir kaç gün önce kapanan erkek gözlerini keserek
doğal varroa mücadelesi yapmıştım,boş çerçeveyi tekrar kovana
verdiğimde hemen işe başlamışlar ve şimdi erkek çerçevesi
nerdeyse bitmiş durumda.

Çerçevenin bir tarafında günlük yumurta bulunuyor öbür tarafında ise bal stoklanmış tabiki yeni kat verdiğim için ballar
tekrar yukarı aktarılacak.


en ilginç olay ise ballığı aldığımda bir mum kurdu ikinci katın üstünde kaçmaya çalışıyordu kovan içinden bir işci arı kurdun arkasından ısırdı ve sallamaya başladı tabiki kurd kurtulmaya çalışsada işci arı bırakmadı.

Bu görüntüleri görür görmez fotoya uzandım fotoyu açıncaya
kadarda hem onları izliyorum hem resim çekmeye çalışıyorum,


işci arı kurdu halen bırakmıyor,
arının ayağında ise poleni duruyor yani bekci arı bile değil,


kısa bir mücadeleden sonra işci arı mum kurdunu aşşaya atıyor
ve kolonisini mum kurdundan koruduğuna seviniyor gibisine
bana doğru bakıyor.

foto makinesini devamlı yanımda bulunduruyorum,
şansıma bazen böyle güzel görüntüler yakalama şansım oluyor.

 Dün akşam babamı aradım telefon ile kendisi şu an
memleketimizde bahce işleri ile uğraşıyor.

Biraz sohbet ettikden sonra arıları sordum ne oldular diye
bana iyi bir haber verdi babam sağolsun,dediki arıların durumu çok iyi uçuyorlar elma ağaçlarının çiçeklerinden nektar alıyorlar
uğultuları eve kadar geliyor demesi beni çok mutlu etti.

Ama diyor babam komşumuzun ve civardaki arıcıların bütün arıları sönmüş çok üzüldüm bu duruma.

Babamın arılarını ise memleketimize 2010 yılında sağolsun getiren Sayın Ali Türk abiye buradan teşekkür ediyorum,getirdiği arılar hayatta kalmayı başardılar çok şükür.



memlektimde ziyaretime gelen arıcı dostlarım,
herzaman yine beklerim.

Selamlar Saygılar
bütün arı dostlarıma.