9 Mayıs 2012 Çarşamba

Mayıs ayı Oğul ayı ve Bahçemizin bakımı yapıldı....


Selam arı dostları,
Hava şartları müsade ederse eğer bizim yadigar çim biçme makinesini garajdan çıkarıp bahcede üstü açık olarak biraz tur atıyoruz.


temiz havada tur atması zevkli oluyor,
bahçemizin çimen biçme işleri bitince sonradan oluşan
halı sah görünümü olunca futbol topu olsada biraz top koştursak
düşüncesi oluşuyor.


Güllerimizi her sene biraz geri budardım,
fazla kuru dalları olunca bu sene biraz fazla geri budadım
iyi de oldu,yeni sürgünler verdi.


söğüt çeliklerim yaprak açtılar,
uzun zamandır yağan yağmurlardan dolayı köklenme işlemleri
devam ediyordur sanırım,maşallah yinede iyi büyüyor
bakalım arılarımın faydalanacağı kadar olacaklar mı.


ana arı memelerini dağıttığım çiftleştirme kutularını dışarıya çıkardım havalar iyi olunca dışarda durmaları daha iyi
koloni bir bütün olabilmeleri için verilen memelere
sahip çıkmaları gerekiyor,yoksa küçük kutular terk edilebiliyor,
bu yüzden ana arı memesiz ve memeler verildikten sonrada
bir iki gün kapalı kalabilirler.


ana arı memeleri verildikten sonra niye kapalı yerde kalsın canım 
diyenler olabilir aranızda,herşeyin bir cevabı olduğu gibi 
bu işlemin de cevabı var.

Burada ana arısından memnun fakat doğada tesadüf çiftleşmeler olmaması için,her arıcı benim yaptığım gibi ana arı üretebiliyor
ve ana arı kapalı kutuda küçük kolonide dünyaya geldiğinde
kapak açılmıyor ve kutu ile birlikte izole bölgeye gönderiliyor,
orada izole bölge uzmanı tarafından kontrol edilen kutu
ana arının orada istenilen özelliklerde bulunan erkek arılar ile çiftleşmesi için kutu açılıyor.


izole çiftleştirme bölgesinin bazı kuralları var ve
bu kurallara mutlaka uyulması gerekiyor bunlardan bazıları şöyle
kutunun acemi arıları hazırlanır iken erkek arı içinde bulunmaması gerekiyor yani yabancı erkek arı kutu içinde olmayacak
bunun için acemi arıları ana arı ızgarasından geçirmek gerekiyor.

İkincisi arıların besini için kutulara verilen kekleri balsız yapmanız 
gerekiyor,kekin içine katılan ballarda arı hastalıkları olabileceğinden bal kullanılması yasak bunun yerine
kekin biraz yumuşak ve sıvılandırılması için invert şerbet de
kullanılıyor.

sağlık belgesi arılar için mutlaka yapılması gerekiyor,
düşünün hasta arı götürüyorsunuz izole bölgeye ve 
herkesin arısını hasta ediyorsunuz,
düşünmesi bile tehlikeli.

Anlatmak istediğim kutuların ana arıları meme halinde veya
dünyaya gelmiş ve sonra kutuya verildiğinde,
kutular istenilen yerde açılıyor yani izole bölgede veya
sizin özelliklerini beğendiğiniz bir arılığın erkekleri ile
çiftleşmesi için götürdüğünz yerde olabilir.


çiflikte bulunan bodur elma ağaçlarından aldığım 
aşı kalemleri aşılandı ve son halleri böyle yeşil görünüyorlar,
inşallah büyürler ve büyük dal olurlar.


kutuları biraz takip ettim girişlerini açınca,
arılar yeni yerlerini öğrenmek için kutu önünde sağ sol yaparak
kafalarına kutunun yeni koordinatlarını hafızalarına aldılar.


kutu önünde kanat çırpmaları zaten yeni yerimiz burası diye
haber veriyorlar.


ıhlamur ağaçlarını ben çok seviyorum,
elimde olsa ıhlamur ormanı yaparım ama şimdilik mümkün değil,
almanyada belediyeler yol boyu ıhlamur ağaçları dikiyorlar
kokusu harika,arılar ıhlamur çiçeklerinden nektar alır iken
çıkardıkları ses ise muhteşem.

Geçmiş seneler ıhlamuru tohumundan çimlendirmeye uğraştım
ama başarılı olamadım,tohumları kaynattım dondurdum
ama olmadı.

Bende büyük ıhlamur ağacının gövdesinin dibinden çıkan
sürgünler ile denedim,sürgünlerin zaten koparınca yerinden biraz kökleri vardı üstlerinde ve direk toprağa dikmiştim saksıda.

Resimde de göründüğü gibi ıhlamur fidanı yeşermeye başladı
inşallah tam köklenir ve sonra çiçeklerinden önce arılarım faydalanırlar sonra ben ıhlamur çayı içerim.

Ihlamur ağaçlarının çok cinsi varmış,
bazılarının çiçekleri küçük ama çok sayıda oluyormuş
bazılarının ise büyük çiçeği ama az oluyorlarmış.


geçen sene diktiğim kiraz ağaçları bu sene
normal zamanlarda çiçek ve yaprak açtılar,
bu sene diktiğim genç ağaçlar ise daha yeni yaprak açıyorlar,
köklerinin toprağa alışabilmeleri için sanırım.


Arınız ve Balınız Bol ve Bereketli olsun,

Selamlar.