5 Nisan 2010 Pazartesi

Bahar geldi geliyor ama havalar halen soğuk.

Selam arı dostları,
 bir kaç gün aradan sonra tekrar birlikteyiz,
kendimde morel seviyesi çok düşük olduğu halde olup biteni
buraya yazmak istedim.

geçen hafta ailem memlekete geri döndüklerinde
köyümüzdeki eve hırsızın girdiğini öğreniyorlar ve hemen telefonla
jandarmayı arıyorlar,tabi hemen jandarma geliyor peşindende
gerede jandarma kriminal ekibi geliyor ve
el izleri alınıyor,bende devamlı telefon
ediyorum ve durumu öğreniyorum,
Allah hiç kimsenin başına böyle bir şey vermesin
çok üzücü bir olay.
Hırsızlık almış başını gidiyor,hiç bir köyde insanlar
rahat uyku uyuyamıyor,benim küçüklüğümde
böyle şeylerin olduğunu duymazdım ama ne yazıkki
hırsızlık aşırı şekilde ilerlemiş memlekette.
Tek ümidim hızsızın biran önce yakalanması tabiki,
jandarma kriminal ekibine sonsuz güveniyorum,
hırsızı en yakın zamanda yakalarlar inşallah,
o gün jandarma gece saat 22.00 ye  kadar hızsızın el izlerini
almışlar.
Memlekette sonradan duyduğumuza göre bir çok
ev soyulmuş,inşallah yakında hırsız yakalanır
 ve hakettiği cezasını alır.




arılarıma gelince burası halen soğuk yukardaki resimi
29.03.2010 tarihinde çekmiştim hava günelşiydi,
bahar geldi diye sevinmiştim peşinden tekrar soğudu.


arıların yavru bakımı için gereken poleni topladığına
 inanıyorum,

arı uçuşu güzeldi,


bloğlarda da gördüğüm kadarıyla,türkiye bizim
iklime göre 4 hafta önden gidiyor,kapalı yavru
miktarı ve alanı bizim daha çoğalmadı,arılarım nede olsa
soğuk havalardan yeni çıktılar.

kış arılarının yaz arılarına koloniyi teslim ettiği günleri
yaşıyoruz,

baharda zaten genelde öyle olur,kış arılarının ömrü bittiğinde
baharda arılarda miktarları biraz azalır ve hemen
kapalı gözlerden yeni genç nesil arılar çıktığında
hemen koloni miktarı artar bu çok normaldir.

arıcılıkta sakin arı ile çalışmak ayrı bir zevk veriyor,
arılığınıza az bir mesafe kala saldırı oluyorsa,
kovan açtığınızda neler olur düşünmesi bile güzel değil.

bir de arıların saldırganlığını sizi ormana kadar kovaladığını
düşünün ne kadar kötü,


çiftciler gece soğuk olduğundan böyle salataların
üstlerini örterek önlem alıyorlar.

buğday tarlası yem yeşil,harika görünüyor.


kanola tarlası,


doğada açan çicekler çok az şimdilik,

arılarım soğuktan ve yağmurdan dolayı fazla
dışarıya çıkamıyorlar,

yonca tarlası,



yukardaki resim 30.03.2010 tarihine ait,
kiraz ağaçları halen böyle tomurcuklar açtı açacak.


genç kiraz ağacının doğru budama şekli böyle,


sivri tomurcuklar yaprak,
tombul olanlar ise meyve tomurcuğu yani kiraz.




büyük yapraklı ekşi bitkisi,Rhabarber.


yukardaki resim ve sonraki resimler bugünün
05.04.2010 tarihine ait.
Kovanlarımda uçuş tahtası çok kısa olduğundan,
biraz uzatmak için önüne eklem yaptım.


Havanın soğuk olduğu içinde arı uçuşu fazla yoktu
bu durumdan  faydalanmak için hemen hazırladığım
eklemleri yani uçuş tahtalarını monte etmeye başladım.


Nektar akımında ve polen getiren arıların yorgunluktan
kovan önüne düştüğünü bir kaç kere görmüştüm,
bu durumu en iyi şekilde düzeltmek için kovan girşilerini
biraz uzaltmam gerekiyordu,

iki kovanda monte ettikten sonra
uzaktan baktım,duruşları güzel inşallah arılarda
bana teşekkür ederler.



biraz sonra yağmur yağmaya başladı,
işimi yarım bırakmakta istemedim ve devam
ettim tahtaları monte etmeye.


yukardan görünüm böyle,


havalar bir türlü düzelmedi,
her yer yeşil ama çicek yok fazla.


Türk hava yollarının uçağı,
kesin memlekete doğru uçuyor.




Arılığımda sonuç böyle görünüyor,
arılarımın rahat konmaları için
yaptığım bu kolaylık inşallah nektar
akımında kendisini gösterir,
yağmur yağdığından arı uçuşu yoktu,
inşallah ilerde hava güneşli olunca
daha çok resim çekerim.

Bütün arı dostlarına selamlar saygılar.