29 Mart 2010 Pazartesi

Doğayı temiz tutalım,çocuklarımıza temiz bir dünya bırakalım.

Selam arı dostları,
Arılığıma doğru yürüyüş yaparken bu şirin keçileri
gördüm,yanlarına gelipte resim çekmemek olmaz
onun için bir kaç poz resimlerini çektim umarım sizde
beğenirsiniz.

Arıcılık sitesinde keçilerin,tavukların ne işi var demeyin
onlarda arı gibi bizim doğamızın bir parçası
olduğundan benim hoşuma gidiyor.


Keçilerin cinsini bilmiyorum ama çok şirinler.


Romorkun içinde kalıyorlar heralde,yani seyyar ahır.



resimde görünen küçük siyah keçiler yeni doğmuş
gibi geldi bana,üç günlük veya bir haftalık olabilirler.


seyretmesi çok güzeldi,


elektrikli ağ gerilmiş,korumak için,
Orman içinde duran arılıklarda da kullanılıyor bu
elektrikli ağlar,ayıya karşı güzel
sonuçlar alındığını duymuştum.





tavuk ve horozlarında keyifleri yerindeydi,




tek katlı kovanlarıma kat atacağımı söylemiştim,
( ikinci kuluçkalık )
büyük bir hızla gelişen koloniler kovana sıkışmadan
alan ve iş vermek gereklidir.
3 veya 4 kapalı gözlü çıta olduğunu düşünürsek
eğer bu genç işci arıların,bir kaç gün içinde
çıkacağını hesap etmemiz gereklidir ben 4 çıtadan
hesap ettim ya daha fazlaysa kovan birden
dar gelecektir,önlemini önceden almamız
iyi olur.

Hazır aldığım tellenmiş çıtaların bazılarında
teller gergin değildiler,bende hemen elimde görünen
alet ile biraz gerdirdim.


Haberimin başlığıda bu yönde olduğu için
şunu söylemek istiyorum,bizler çevremizi temiz tuttuğumuzda
bizden sonra gelen nesillerde bizleri örnek alarak
temiz tutacaklardır buna çok dikkat etmemiz gereklidir,
biz arıcılar devamlı doğa içinde olduğumuz için
biliyorumki bütün arıcılar çevreci ve
doğayı seven insanlarız.

Bütün arı dostlarını sevgiyle selamlıyorum.