7 Nisan 2010 Çarşamba

Kat attım,hayırlısı olsun bakalım.

Selam arı dostları,
Bugün 7 Nisan 2010 havalar biraz ısındı,arılarımın
ilk attıkları yumurtalar soğuk ve yağmurlu havalarda
kovan ısızı korunarak bugünlerde çıkmaları an meselesi,
bildiğimiz gibi kapalı yavrular çıktığında
kovan içi birden daralır ve koloni tanınmaz
hale gelir,türkiyedeki arı dostlarının bloğlarını
takip ettiğimden onlarında hava şartlarına göre durumları
mükemmel olduğunu görebiliyorum.

yukardaki resimde geçen sene kabartılmış ballıktan
bir çıta görünüyor.

benim iki katlı kışlattığım kolonilerimin kapalı
yavru gözleri birden arı miktarlarını artıracaklarından
ballıkları şimdiden kovanlara vermiş oldum,
çıta düzenlemesine gelince şöyle yapıyorum,
ballıklara ortalara yani 4 veya 5 adet mumu kabartılmış
çıta veriyorum sağına ve soluna temel petekli
çıta veriyorum.

Yukardaki resimde temel petek verilirken.

aynı şekilde katın soluna temel petek veriliyor.


ballık verildikten sonra örtü bezi örtülüyor ve
kovan kapanıyor.


bu işlem diğer kovanlarda da aynı şekilde devam
ediliyor.



kolonilerde erken kat vermek gerekir,tabiki çok zayıf olan
kolonilere verilmesi iyi değildir.
Arıcı kattadi kapalı gözlü yavru durumuna göre karar
vermesi gerekir,kolonide kapalı gözlerden çıkan genç nesil
yaz arıları kovanı birden daraltacağı için,ilk başta yapılması
gereken işlerden biride zamanında kat vermektir,
yani koloni sıkışmadan bu işlem yapılması gereklidir.




çıkan genç nesil arılar 20 gün kovan içinde görevleri olduğundan
bu gençlere iş vermemiz gereklidir,iş nasıl verilir
temel petek ördürerek ve larvalara bakım yaptırarak
genç nesil işci arılara iş vermiş oluruz.


arıcılıkta bal verimini artırmak için koloni yönetimini
doğru yapmak gerekir,yoksa koloni
doğasında olan parçalanmayı yani oğul çıkarmayı
planlar ve koloninin bal verimi iyi olmaz.


iki katlı bir kovanın üst katı,


resimde görünen kapalı yavrular dünyaya geldiğinde
birden kovan içi daralabilir.

kapalı yavrulu çıta,


tek katlı kolonilerede ikinci katı vererek
rahatca büyümelerini sağladım.





önümüzdeki günler havalar güneşli geçtiğinde
doğadaki bütün kır çicekleri açacak ve peşinden meyve
ağaçları çicek açacak arılarımın her gün büyük bir hızla
miktarlarını artırarak tükettiklerinin fazlasını bal stoklaması
yaparak bizlere verdiğimiz emeğin karşılığını
inşallah verecekler.

Bütün arı dostlarına bereketli nektar akımı
dilerim.
Arınız ve Balınız bol olsun Selamlar Saygılar.