6 Mart 2010 Cumartesi

Kış geri geldi,her yer kar oldu.

Selam Arı dostları,
Havalar beklendiği gibi oldu ve sonunda kar yağdı,
kar yağacağını bloğumda belirtmiştim iki hafta önce
ve yağdı çok şükür.


Arılarımın yavru faliyetlerinin çoktan başladığını
sanıyorum,böyle durumlrda haliyle bal stoklarının tam
 olması gereklidir.
Burada şu an havalar memleketimizde olduğu gibi güneşli
değil onun için doğa şartları nerede daha
 sert belli oluyor.


devamlı yürüdüğümüz yol burası,


meşhur lahana tarlası,

Lahanayı kaç kere kar altında çekim yaptığımı bile unuttum,
maşallah gerçektende dayanıklıymış.



bu karın uzun süre duracağını sannetmiyorum,
bir iki güne kadar erir gibime geliyor.

Arılığıma geldiğimde gözlerimle gördüğüm  manzara beni
 şaşırtmadı,kar güzel yağmış gece ve kovan girişleri biraz
kapanmış.



bazıları az bazıları ise çok kapanmış kardan,


girişleri birazcık açtım,


arılara böyle durumlarda bir şey olmuyor,
kar çok sık olmadığından kovan içine hava girebiliyor,
ama bu karda yavru faliyetinin başladığını düşünürsek eğer
içersi sıcak hava dışarsı soğuk hava olduğundan
kovan girişlerinde kar erimesi oluşacaktır geceleride
havanın soğuyacağını düşünürsek girişler buz tutacaktır
o zaman işte arılara zararlı olacağı zamandır
ve mutlaka hemen buz kırılıp alınması gerektir.


arıların böyle durumlarda kovan içi sıcaklığını
 koruması gereklidir,onun için salkımdan büyük
yavru alanı yapmıyorlar.

Arıcının Şubat ayında yapacağı teşvikler ise
yanlıştır,bu davranış arılarda nektar akımının başladığını
inandırarak yavru miktarının birden çoğalmasına
 sebeb olacaktır,soğuklar birden geri geldiğinde ise
tekrar salkıma giren koloni bütün yavrulara
 bakamayacağından çoğunluğu hasar görecektir.

Bal stoğu olan bir koloniye teşvik gerekmez demek
istedim yukarıdaki yazımda,aç kalan
koloniye tabiki hemen mücadele edilmesi
gereklidir,yanlış anlaşılmasın diye bu yazımı
ekliyorum,yavru bakımı Türkiyede çoktan
başladığından arıların bal stokları
azalabilir hatta açlık çekebilirler.




iç gün önce paylaştığım resimler nasıldı her yer yeşillenmiş
sanki bahar geliyorum diyordu,
ama üç gün sonra gördüğümüz manzara
ise sanki kışın tam ortasındaymışız gibi soğuk.


iki katlı kovanlarda uçuş tahtası olmadığından önlerine
kar birikmemiş.

bodur Elma ağaçları önümüzdeki güzel güneşli günleri bekliyorlar,
hava düzeldiğinde hemen budanacaklar.

Kovanların sehba üzerinde olmaları çok avantajlı,

kovanların girişleri temizlendikten sonraki halleri böyle,


tek katlı kovan,

kış manzarası,


bodur elma ağacının elma tomurcuğu,


bodur elma ağacı,




Bloğumda paylaştığım resimlerim ve yorumlarım
inşallah işinize yarar,beni izleyen arı dostlarının
hepsine çalışmalarında başarılar dilerim.