11 Mart 2010 Perşembe

11 Mart 2010 Arıcılık ile ilgili bilgiler ve kıymeti.

Selam arı dostları,
Havalar resimlerde de göründüğü gibi soğuk ve karlı
geçiyor,hava sıcaklığı bazen sıfırın üstüne çıkıyor bazende
birden eksilere iniveriyor,arılar bu durumda ne yapsın
onların şimdi tek çareleri bal stoklarından tüketerek
kovan iç sıcaklığını korumak olacaktır.

Kışa kuvvetli koloniler ile girilmesini tavsiye etmemin
sebebide bu yönde olmuştu zaten.

Zayıf koloni ile kışa girilmenin ne kadar riskli olduğu
umarım görünüyordur,onun için her yıl aynı olmadığı için
koloni kayıplarını önlemek için sonbahar bakımını
mükemmel yaparak,kolonilere bal stoklarını
ve Varroa ile mücadele ederek arılarımızı
kışa sağlıklı ve dinç sokmamız gereklidir.


Rüzgarların ve Fırtınanın aşırı şekilde geleceğini
söyleyen hava durumunu duyduktan sonra hemen
kovan kapaklarını ve kovanları sabitleyerek önlemini aldım,
sadece birinin üst kapağı uçmuş onuda karın altında bulup
tekrar yerine koymuş oldum.

kovan kapağı,


bizim zor şartlarda arıcılık yaptığımız belki belli oluyordur,
arı cinside bu zor şartlara uyum sağlamış bir arı cinsi olduğundan
korkacak birşey yoktur ama yinede kolonilerin
sönüp sönmemesi arıcının elinde olan birşeydir.

evet burada kış halen devam ediyor,memleketimizde
her yerlerin çicek olduğunu görüyorum,arıların polen toplayıp
yavru bakımlarına çoktan başlamış olup koloniler hızla
büğüyorlar,maşallah böyle olduktan sonra
bahar balını almamak mümkün değil.


Kolonilerime böyle giderse havalar Haziran aylarında açıp
 bakabileceğim heralde daha kovanları açıp bakamadım içine,
kovana kulağımı dayayıp parmağımla hafif tıklıyorum
içeriden kuvvetli bir vızıltı geldiğini duyunca
tabiki seviniyorum.

Hadi biraz daha dayanın az kaldı demekten başka
diyecek başka bir laf bulamıyorum içimden,
hayırlısı olsun artık ne yapalım.


kovan girişlerini farelere karşı halen koruyorum,
çünkü havalar ısındığında farelerin dışarıdan yiğecek bir şeyler
buluncaya kadarda kovan girişleri dar kalacak,yoksa
kovana girip büyük hasar bırakıyorlar hatta
salkımda olan koloniyi rahatsız ediyor ve
sönmelerine sebeb oluyorlar.

böyle karlı soğuk havalarda kovan açmak iyi değildir,
kolonilerin çoktan az da olsa yavru bakımı başladığından
arıların kovan iç sıcaklığını korumaları gereklidir onun için
arıları fazla rahatsız etmemek gereklidir.

bodur elma ağaçları,


iki katlı kışlayan kovanlarım,

genç bodur elma ağaçları,ticari amaçla dikildiğinden
kısa zamanda meyve veriyor.


 belkide bu amaçla çiftci bu eski bodur elma ağaçlarını sökmeye
başlamış,bugün arılığımın durumunu öğrenmeye geldiğimde
bodur elma ağaçlarının çoğunu sökmüş
kendisini görmediğim içinde soramadım.

 Lahana,


evet arı dostları yurtdışından haberler bu kadar,
ben isterdimki yurt dışından daha çok haber ve bilgi
paylaşan arı dostları çıksın ortaya,çünkü dünya
 arıcılık konusunda çok renkli
olduğundan değişik yöntemler ve teknikler ülkemize
faydalı olacağına inanıyorum.

Arınız ve balınız bol olsun,
Selamlar.