7 Haziran 2009 Pazar

Ihlamur ağaçları çicek açtı - Güçlü kovana verdiğim ana arı kabul edilmiş son nektar akımı başladı.

Çiftlikteki kovanların birinde ana arının kaybolduğunu
ve kovana kafesle yeni ana verdiğimi yazmıştım,sonuçunu
merak ettiğimden kovanların son durumunu bugün
öğrenmiş oldum.
Bugün hava durumuna göre sabah rüzgarlı olacağını
ve öğlen vakitlerinde hafif yağmur yağacağını söylemişlerdi
aynen de öyle oldu.
Kuvvetli kovana benim kendi ürettiğim çiftleşmiş ana arı verildi
ve kovanda çıtalara yumurta atmaya çoktan başlamış halde
görmüş oldum,benim için çok sevindirici bir durum.
Genelde güçlü kovana genç ana arı kabul ettirilmesi
gerçekten zordur,her arıcının yöntemi başka olduğundan
yöntemler değişebiliyor.

Ana arıyı bu çıtanın üstünde buldum,çıta üstünde bulunan
yalancı meme eskiden kalma,içinde larva olmadığı için
korkacak birşey yoktur.


Ana arıların göğüs kafesleri büyük ve geniş olduklarında
ana arının güçlü olacağının belirtisidir,kuyruk kısmı
yumurta attıkca ve zamanla biraz uzayarak ana arı gerçek
güzelliğini ve kalitesini o zaman gösterecektir.
Kovanda genç ana arının kabul edildiğini görmüş olduğumdan
ve günlük yumurtada bulunduğundan bu kovanın bakımı
bitmiş oluyor.




Yan kovandaki koloninin durumu iyi gidiyor,ıhlamur çiceğine
çalışan bu koloniyi rahatsız etmedim.



Havalandırma delikleri,bu delikleri aslında sonbaharda
yemleme yaparken kullanıyordum şimdi ise
havalandırma görevi yapıyor.



Kapak ile kapanmış hali böyle.



Evimize dönerken yolda bir kediye rastgeldik
çok sevimliydi.



Kediyle oynaması çok zevkli oluyor.




Arılığıma 400 metre uzaklıkta büyük bir Ihlamur ağacı
bulunuyor bu ıhlamur ağacını çevredeki bütün arılar
ziyaret ediyor,güzel nektar kaynağı arılar için.

Ihlamur balı benim sevdiğim bal türlerinden biridir.


Dev Ihlamur ağacının gövdesi.


Çiceklerini hava böyle devam ettikce açacaktır,
fazla sıcak olmadan rutubetli havada çok nektar
veren ıhlamur ağaçları çiceklerini güneşte hemen
kurutmadan arılara nektar kaynağı olacaktır.

Ihlamur ağacı.




Ağacın büyüklüğü kendim önünde durduğumda
belli oluyor.


Gelincik olmazsa olmazlardan,manzarayı tamamlıyor bence.


Ekin tarlası.

Şeker pancarı tarlası,yapraklarından pazılardan
çok lezzetli sarma dolmalar oluyor.

Kırmızı marul ve kıvırcık salata tarlası.





Büyüyenler toplanıyor,yerine hemen yenisi dikiliyor,
böylelikle devamlı taze kıvırcık dükkanlarda satılıyor,
fiyatı çok uygun olan sataların izinsiz alındığını
şimdiye kadar hiç görmedim.
Tane fiyatı 39 Cent yani 20 kuruş.

Yeni dikilmiş kıvırcıklar.