2 Haziran 2009 Salı

Arıcılık yapan uzun yaşarmış,doğrumu acaba.

Değerli arıcı dostlarım uyguladığım teknikleri bloğlarda
başarıyla uygulayan arıcıları gördükce çok ama çok
seviniyorum,yaptığım paylaşımlarım boşuna
olmadığını görmek sevindirici bir olay benim için.
Resimde ruşet kovanları kontrol ederken,
çiftleşmiş ana arıların yumurta attığını gördüğümde
yeşil renkli opalit plakasını hemen yapıştırıyorum sırtına,
kovanı açtığımda ana arıyı hemen görmem
ana arı için çok sağlıklı oluyor.

Arılarım çalışmalarına devam ediyorlar,
durumları gayet iyi diyebilirim.


Bölme kovanlar.


Ana arı kafesi,yapımı çok basit ve kullanışlı.
Plastik kutulardan daha iyi diyebilirim,
girişine biraz kek veriyorum ve kovan içine asıyorum.

1 Numaralı çiftlikteki kovan ana arısını kesmiş
kovanı açtığımda Erkek çıtasını çektiğimde kabartılmıyordu
ve günlük yumurta ve larva yoktu.

Kendi ürettiğim çiftleşmiş analardan kovana
vermeyi düşündüm, biraz riskli de olsa anayı
kovana verdim çünkü kendileri ana yapacak başka şansları
olmadığından güçlü kovan verdiğim anayı
kabul etmeye mecburlar.




Bir gün önce komşu kovandan verdiğim
yumurtalı çıtayı geri aldım.




2009 model Karniyol ana arı.





Güçlü koloni.


Yaklaşık bu kadarda sağ tarafta ballıkta
arı bulunuyor.



Ana yapacak yumurta ve larva olmadığından,
vereceğim anayı kabul edeceklerdir.



Böğürtlen ve Ihlamur nektar akımını kaçırmaya
hiç niyetim yok,onun için zaman kaybetmemek için arıların
kendileri ana üretmelerini beklemeden hazır yumurta atan
ana arı verildi.
Sezon kısa olduğundan kaybettiğimiz her gün önemlidir.


Kafesin çıta arasına verilişi böyle,ince olduğundan
çok kullanışlı.



Kovan girişleri baya aktif haldeydi.



Bir başka kovan.


Elma ağaçlarının son durumu böyle.




Bodur elma ağaçları.



Görüntüleri çok güzel ve çok verimli ağaçlar.
Cinsleri benim çok sevdiğim cinsler Jonagold
ve Gala Royal.