4 Temmuz 2008 Cuma

Sezon bitmek üzere - gelecek sene için hazırlıklar başladı.



Evet Almanyada kısa süren bal sezonumuzu kapatmış
bulunuyoruz, son bal hasatını da yapmış oluyoruz,
şimdi Türkiyedeki Arıcı Arkadaşlar anlar belki
ilk baharda arılarımızın neden kuvvetli olması
gerektiğini. Kovanımda ballık olan sağ kısmı
boşaldı,oraya şimdi 5 Litrelik şerbet kutusu
ve bir tane kabartılmış çıta asıyorum,
olup biteni görmem için
çok faydalı oluyor.


Bu resimdeki kovanın sol kısmı Arılara ait,en son
bulunan Erkek arı çıtasını kovandan alıyorum.
Onun yerine Formik Asid kutusu yer alıyor.


Bal çıtalarının üstündeki Arıları kovan önüne
süpürüyorum,onlarda tekrar kovana çıkıyorlar.


Resimde görünen Erkek çıtası görevini yaptı,
üç kez tuzak çıta kesildi,tabiki üstündeki ana arı kovana
tekrar verildikten sonra.
Varroa ile doğal
mücadele için tavsiye ederim.


Üçüncü kez ve sezonun son Erkek çıtasını kesiyorum.


Erkek çıtası öncede bahsettiğim gibi petek
gözlerinin tamamen kapanması gerekli yoksa
kapanmadan kesilirse Varroa içeri girmemiş
oluyor ve bir anlamı olmuyor tuzağın.


Az da olsa biraz bal stoğu yapmış arılar Erkek çıtasına.


Varroa ile Doğal mücadeleyi Nektar akımında
yapıyorum böylelikle bala hiç bir şekilde
koku yapacak yada ilac kalıntıları olmuyor.
Resimde görünen plastik kutuda
%85 Formik asid bulunuyor miktarı
benim Kovanıma göre hesap edilmişdir
ilk aşamada (160 ml. Formik Asid % 85)
verilecek ikinci aşamada 120 ml. verilecek.
Formik Asid uygulamasında benim Kovanıma
göre Hesap edilmişdirküçük kovanlarda
miktar ve şekil değişebilir.

Kutunun çalışma sistemi şöyle,
Sol tarafta bulunan depoya Formik asidi
dolduruyorum sağ tarafına kalın karton parçası
yerleştiriyorum,kartonun büyüklüğüne göre ve
hava sıcaklığına göre buharlanma oluyor.
Formik asidin tesirini varroa görmesi için hava
sıcaklığı 25 C°derece olması gerekli ve günlük
buharlanma miktarı 8 ile 12ml
Formik asid olması gerekli 7 ml altında bir işe yaramıyor.
Formik asid yanlış kullanıldığında Ana arı
ölümlerine sebeb oluyor,
çok sıcak olursa hava,kutuyu kovandan
çıkarmamız gerekiyor. Kovan girişlerini sakın
daraltmayınız,formik asidin varroa ile mecadelesinde
faydası kapalı gözlerde bulunan varroayı bile imha ediyor.


Buharlanmayı yapan kartonu küçük seçiyorum
çünkü havalar sıcak buharlanma yavaş yavaş
olması gerekli,günlük buharlanma benim kovanımda 12 ml
olursa çok başarılı oluyor.
Plastik kafesini sonradan kapatıyorum,kafes kapanınca
arılar propolis ile kapatamıyorlar.


Resimde kovana verilmesi için hazır hali.


Asidlerle çalışırken lütfen dikkat ediniz,
benim de eldiven giymem ve gözlük
takmam gerekli aslında.

Kovanda en son çıta olarak içine asıyorum
ve Mikayı kapatıyorum, ardından sıtraporu da
mikanın üstüne,güneş sıcaklığını isole ediyor.