5 Temmuz 2008 Cumartesi

Sezonun Finali.


Evet Arı dostları benim için sezon bitmiş oluyor son balı
da sağdım ( savurdum )senenin başından yani ilkbahardan
bugünümüze kadar zevkle yaptığım uğraşım mükafat
olarak bana ihtiyacımdan fazla miktarda bal olarak geri geldi.


İhtiyacımdan fazla balı satıyorum çünkü
Arıcılıkta üretilen mamül gıda maddesi olduğundan
bazı yatırımları yapmamız gerektiğine inanıyorum.
Onun için sağım yaparken paslanmaz temiz
arıcı aletleri ile çalışmamız gerekiyor.
Ahşap kasalar yada buna benzer ahşapdan
ızgaralar hijyenik olmadığından
kullanılmaması gerekiyor.

Bal sağımında kullandığım malzemeleri işleri bitdikten
sonra sıcak suyla yıkıyorum ve seneye tekrar
kullanmak için kaldırıyorum.

Süzgec iki katlı,üst kısmı kaba mum parçaları için
alt süzgeç ise ince parçalar için.
Bu işlemden geçdikten sonra balı kazanlarda
bekletiyorum.

Resimde göründüğü gibi hava kabarcıkları oluşuyor.

Bütün Arı dostlarımın bereketli bol ballı kazançlı bir sezon
geçirmelerini diliyorum.