26 Haziran 2008 Perşembe

Sadece Arıcılıkla ilgilenilse !


Bugün Hava sıcaklığı 30 C°dereceyi gösteriyordu,Arılar nemli ve sıcak
havayı çok seviyorlar.Kolonilerde Varroa olduğu halde miktarı fark edilmiyor
neden derseniz Doğan Arı miktarı şu an ölen arı miktarından fazla onun için
kovan içinde varroa varlığı pek fark edilmiyor.
Dikkat etmemiz gereken nokta nektarın azalmasıyla beraber Ana arı da az yumurta
atmaya başlayacaktır bu sefer ölen arı çoğalacak ve kovanda baya bir arı azalması
fark edilecektir.


Genel kontrollerini yaparken Arıların kapalı yavru miktarına
baktım,kovan başına 5 ile 6 adet kapalı gözlü çıta bulunuyor,
ayriyeten günlük yumurtalı ve pupalı çıtalarda mevcut.
Birinci hasatdan sonra kuluçkalıkdaki ballı çıtalara almıyorum
çünkü doğada nektar akımı azalıyor ve Arıların aç kalma riski
de çoğalıyor bu da Arıların yağmalamaya olan isteklerini çoğaltıyor.


F1 Karniyol Ana Arı,kovana bende yeni verdim güzelce yumurta atmaya
başlamış bile.


Ana Arı çıta üstünde gezerken.


Ana arılar yumurta atmaya başladığı zaman biraz daha büyüyorlar
ve uçmaları zorlaşıyor yani uçamıyorlar.


F1 Karniyol Ana.




Kapalı gözlü yavru arı çıtası ve üst kısmında bal kemeri.


Kovanları kontrol ederken çıta yanaklarına örülen petekleri
temizliyorum yoksa sonra baş olmuyor.


Aslında maske bile takmama gerek yok arılar o kadar sakin ki.
Kısa kollu çalışıyorum elime yada koluma arı konsada hiç dikkat
etmiyorum biraz sonra uçup gidiyor zaten.


Yorum yok.


Bu çiceklere bayılıyorum çok güzel çicek açıyorlar.


Kökleri soğan kök olduğu için hersene açıyor ve çoğalıyorlar.



Çıta.


Kovan bakımı yaparken.


2 Hafta sonra ikinci hasat yapılacak ondan sonra sezon bitiyor.


Bu çıtada Ana arı genelde olmaz iyi görüksün diye kaldırdım havaya.