6 Mayıs 2008 Salı

Oğul zamanı


Kovan giriş delikleri sonuna kadar açıldı,kovan içindeki arı miktarı baya çok olduğundan
hava sirkulasyonu sağlıyorum,sağlanmazsa arılar güneş altında bunalıyor ve kovanı terk ediyorlar.


Bu kovanı nereye koysam diye düşünüyorum,oğul gelirse yakınlarıma
hazır yuva girerler belki,içinde 2 adet kararmış çıta var.
oğul otu melisa olsa etrafa sıkardım ama yok önemli değil böyle de girerler.


Kovanın önden görünüşü girişler tamamen açık.


Kovanların önüne ilerde uzun tahta koymayı düşünüyorum yorgun gelen arılar yere
düşüyor yukarı uçmakta zorluk çekiyorlar ama tahta yerle temaz etmeyecek.


Kovan içini havalandırmada çok fayda var arılar daha az enerji ve bal harcıyorlar.


Kovanların önünde yürüyen arılar bir hayli çok bu arılar yorgunluktan uçamıyor
ve çimenin üzerinde yürüyorlar ve daha sonra ölüyorlar.


Leylak çiceğinde bal arısı.


Tarlacılar büyüklüğü ile öbür arılardan kolaylıkla fark ediliyor.


Tarlacı Arı.


Yer bulamadım bende burayı uygun gördüm.


Erkek arılar koca gözlü ve tombul oluyorlar uçarken sezlerinden hemen
fark ediliyor teyyare gibi sez çıkarıyorlar niye mi yazıyorum bunlar bilinen
şeyler diyorsanız bu bilgiler yeni Arıcılığa başlayan arkadaşlar için kitaplarda
pek ayırt edilmiyorlar erkekler.

Kovanların önden resimleri,arı uçuşu güzeldi bugün.