8 Mayıs 2008 Perşembe

Balın sırlanmasını bekliyorum


Bugün kontrol ederken kovanları Ana Arının önceden ballığa
geçmiş onu farkettim,çünkü ballığa arıların çalışmaları için temel petekli
çıta vermiştim ana yumurta atmış o kadar aradım anayı bulamadım
çok arı var kovan içinde kuluçkalıkta yumurta atan olmayınca çıkan arıların
yerinede bal atmışlar işçiler,aslında güzel bir olay her yer bal olmuş ama
sırlanmamış yarın anayı bulmam gerek bulunca ruşetlerin birine kapalı
yavrulu ve ballı polenli bir çıta ile misafir edeceğim anayı,iki hafta boyunca
Kovanda arılar boş buldukları her yeri bal depoluyorlar bu sistem burada
sıkca yapılan bir sistem iki hafta sonra bal hasatı yapıldıktan sonra ana arı
tekrar bu kovana geri veriliyor.



Bu çıtanın sadece üst kısmı sırlamış alt kısmı açık,yarın arkadaş refraktometreyi
getirecek,balda olan nem miktarını bu alet ile belirliyoruz.
Geçen sene o kadar sıcaktı hava Arılar balı sırlamadan çıtayı % 16 oranında nem vardı baldı.
Burada balın nem miktarı % 18`in altında olması gerek,çok üstünde sağılırsa bal ekşime yapıyor
ve bal çabuk bozuluyor.
Refraktometre yoksa çıtanın en az yarısına kadar sırlanması gerek balın.
Güneşe tutulursa daha iyi görünüyor.

Altdaki resim pek iyi çıkmamış çıtanın tamamı bal dolu.
Bir damla damlatmak yetiyor refraktometreye.