4 Mayıs 2008 Pazar

Koloni yönlendirmede bölme sistemi


Resimde görüldüğü gibi arılar aşırı şekilde geliştiler,ne kadar da oğula
meyilli olmasada arılarım,belli Arı miktarından sonra bölmem gerekiyor
bugün 3 adet kapalı yavrulu çıta ile 1 adet yumurtalı çıta ve besin için 2 tane
ballı polenli çıta ile ayırdım arıları.
Varroa ile mücadelede doğal olarak boş çıta asıyorum Gözleri kapanan Erkek çıtasını tamamen kesiyorum ve boş olarak geri veriyorum.
Kuluçkalıktan alınan 4 çıta yerine temel petekli çıta ilave ettim,arıların yeterince
çalışacakları işi ve görevleri olduğundan oğul çıkmayacaktır.
Almanyada güçlü kolonilerden her sene böyle bölme yapılıyor,bölmenin faydaları
kolonilerin gencleşmesini sağlıyoruz.
Mayıs ayı Oğul ayı !
Resim çekemedim çünkü arılıkta yanlızdım ve işi çabuk bitirmem gerekiyordu.