16 Mayıs 2008 Cuma

Bal Hasatı 1


Havaların 2 - 3 Hafta güneşli gectiğinden baldaki nem oranı hızla düştü,
nem oranı balda % 16 ile % 17 bu durumda çıtaların daha fazla sırlanmasını
bekleyemezdim ben de ilk hasata başladım.


Gaz kanadı ile arıları çıtanın üzerinden uzaklaştırdım yani süpürdüm.
Gaz kanadı baya işe yaradı ve süpürgeden daha kullanışlı bence.


İlk başları kovanın içine süpürüyordum ballıkta hep genç arılar bulunuyor.


Göründüğü gibi çok güzel süpürülüyor.


Burada biraz daha sırlansaydı yorumu gelebilir,refraktometre ile ölçüldü
nem oranı sırlanmamış yerleri bile çıtanın % 17 burada öngörünen nem oranı sınırı
% 18 dir.
Birde şunu söylemek istiyorum tase yeni kabartılmış petekleri balını savururken makinada
ilk önce yavaş başlayın aşırı hızla çevirilirse petekler parçalanır o yüzden ilk yüzünü
hafif ağır çevirerek başlıyoruz bir kaç turdan sonra çıtayı çeviriyoruz öbür kısmını da
savurduktan sonra en son tekrar ilk yüzünü tekrar savuruyoruz.
Böyle yapılırsa peteklere hiç birşey olmuyor.


Benim kendi yaptığım ahşap kutu çıtaların nakli için ve oğulu ağactan indirmek
için çok faydalı bir kutu kapağı da var.


Güclü kolonilerde arı sayısının en yüksek düzeye geldiğini Arılar hissetmiyecekler
yoksa yarısı bay bay yaparlar.
Arıların miktarı zirveye ulaştığında doğal olarak bölünme isteği içgüdüsü doğuyor
ve oğul olarak koloninin yarısı çekip gidiyor biz de arılardan bal istediğimizden bunu
engellememiz gerekiyor.


Bu kolonin ana arısı Buckfast deneme amaçlı almıştım ilkbaharda gelişimde
çok hızlı idiler ama karniyollar bunları şu an solladı diyebilirim.
Buckfast çok hızlı gelişiyor ve kovanda çok yer istiyor onun için belkide Buckfast
arıları genelde Dadant çıtalarında yeterince yumurtlayacak devası yer bulabiliyor.
Benim kovanlarım da pek küçük değil ama yinede bazen dar geliyor.
Çıta kabartmaları mükemmel polen akımı çok fazla bu arılarda.


Geçen sene almıştım bu anayı onun için sırtında sarı renk var 2007 anası.


Kovanın içten görünüşü sağdaki sarı plastik ana arı ızgarası
plastikten hic memnun değilim kovanın iç sıcaklığından eyilip bükülmüş
ana arı da ballığa geçmiş ballıkta bal durumuna bakarken günlük yumurta gördüm
hayret ettim çift ana mı var diye sonra o aralığı gördüm ben ballığa bakarken ana hemen
yumurtalığa kaçmış.
Şu an hiç bir müdahale edemiyorum çünkü arı çok şimdilik mum ile kapatdım aralığı.


Kapalı yavru mevcudu baya çoktu bunlarda çıkınca baya daralacak kovan.


Havalar güneşli olunca arılar çok iyi çalışıyor.


Ballıktan aldığım çıtaların üstündeki arıları kovan içine süpürürken
çok kalabalıklaştılar kovan içinde bende kovan önüne süpürdüm ballıktaki arılar çok
acemi olunca uçmuyorlar kovana tekrar yürüyorlar.


Güzel sırlanmış bir petek,çıtanın tamamının sırlanmasını beklersek
bal çok sert oluyor ve petek gözlerinden zor dışarı çıkıyor.


Ballı çıta.



Bu manzarayı görünce bütün derdi tasası unutuluyor Arıcılığın.


Balı makinadan geçirdikten sonra 3 gün bekletiyorum,baldaki hava kabarcıkları
ve mum artıkları çok küçük olanları tabiki üste çıkıyor ve bunu bir kaşıkla alıyorum.
Kavanozlara doldurulduğunda net ve berrak bir görünüm ortaya çıkıyor.


Doğal organik nefis bal işte.


Mikanın üstünde kalan arılar.
Kovan önüne Arıları süpürürken.