11 Mayıs 2008 Pazar

Koloni dengesi ve Bal Hasatı


Havalar öyle bir ısındıki bugün 30 C°dereceydi,maskenin altında
aşırı şıcaktan dolayı çıkardım.
Yukardaki resimde Arbeitsrahmen dediğimiz boş çıta arılar bu çıtaya
sadece Erkek gözü örüyorlar,ana arı da Erkek yumurtası atıyor.Gözler kapanınca
kesip alıyorum kovandan böylelikle Varroayı doğal olarak imha etmiş oluyorum.
Ayrıca kovanı açtığımda ilk olarak bu çıtaya bakıyorum arılar petek kabartıyorsa
ve günlük yumurta varsa bu çıtada benim için herşeyin yolunda gittiğinin bir belirtisidir.


Arılar çalışırken.


Burada kuluçkalığı kontrol ederken 2 tane çıtanın nektar dolu olduğunu
gördüm hemen kuluçkalığa kabartılmış boş çıta ilave ettim,nektarlı çıtaları da
ballığa aldım baldaki rutubeti Arılar % 18`in altına almaları gerek.
Bazı güclü koloniler günlük 4 kg nektar taşıyorlar,nektarı ağızdan ağıza verdiklerinde
nektardaki nem oranını azaltarak ve kendi verdikleri enzümleri katarak nem oranını %18`e kadar hatta bazen daha da altlara getiriyorlar %15 ile %16 gibi.
Önceden verdiğim 4 tane temel petekli çıtalar güzelce kabartılmış daha fazla iş vermemek için
Arılara 2 tane kabartılmış çıta verdim Ana arı hemen yumurta atabilmesi için.


Ballığa aldığım ve nem oranı istediğimizden yüksek çıta.
Balda nem oranı % 19-20 ballıkta nemini azaltıp sırlanmasını beklemem gerek.


Çok arı bal yapıyor ama sınırları zorlarsanız takımın yarısı oğul olarak çeker gider,
bu dengeyi sağlamak için bazı kurallara dikkat etmek gerek ve güclü arıyı kontrol etmek
lazım onun için bu ay normalinden fazla Arılığıma gidiyorum hoşuma da gidiyor.


Burada ballığa tamamen kabartılmış petek verilmiyor arılara biraz da Temel petekli
çıta veriliyor kabartmaları için,genç arı miktarı çok olduğundan çok mum terliyorlar
genç arılar,bu çalışma isteklerini hiç bozmamak lazım.
Ballıkta temiz mumlu açık renkli çıta olması hijyenik ve daha sağlıklı.
Kararmış koyu kahverenginde olan çıtalar zamanla eritmek için ayırmamız lazım.
Ayrıca yavru yapılmamış çıtaları ayrı yerde depolanırsa kurt yapmıyor.Mum kurdu
özellikle yavru yapılmış petekleri seçiyor çünkü yediği yavru arının doğuştan geride
bırakdığı zarı ve polen.


Bu resimde nektarlı çıtayı ballığa asıyorum.


Mikanın üstündeki arılar.


Uçuş deliği sonuna kadar açık.


Arıların kovana dönüşleri ve yavru uçuşu.


Havalar inşallah böyle gider,arılar çoştu güzel havayı görünce.


Bahcemden nanenin resimi.


Arılar nektardan aldıkları su ile ihtiyaclarını karşılıyorlar,sulukta fazla
Arı olmuyor.


Su içen arı.