23 Mayıs 2008 Cuma

Akasya ve sonra Ilhamur çiceğine devam.


Bugün hava herzamanki gibi çok güzeldi biraz bulutlu ama 24 C° derece vardı.
Arılığıma gittiğimde yavru uçuşlarının başladığını gördüm ve sevindim,Arıların
uçuşlarında çıkardığı kuvvetli bir uğultu sesi vardı bahcede.
Resimdeki kova bal kovası bu sertleşmiş baldan Suluğa yeni su doldurduğum zaman
ahşap tahtanın etrafına bir kaç parmak bal sıvıyorum yeni arılar suluğun yerini
öğrensinler diye,faydalı olduğunu da gördüm.


Arıların ilk balı alındı,ikinci bal hasatı için çalışıyorlar.Benim de durumlarını
kontrol amaçlı bakmam gerektiği için kovanlara bakım yaptım.


Körükle hafif duman vererek mikayı açtım.


Arıları 3 ile 4 çıta zayıflatdıktan sonra oğul çıkarma düşünceleri de yok oldu gibi.
Uçuş deliğinden doğru ilk iki çıta polen ve bal çıtası geri kalan çıtalar açık ve kapalı
yavrulu çıtalar en arkadakilerde günlük yumurta ve bal kemeri son çıta ise Erkek çıtası
yumurta atılmış larvalaşmış haftaya kapanınca tamamını kesmem gerek.


En sağdaki çıta Erkek çıtası koyu renkte olan çıta.


Kapalı yavru çıtası ve üstünde bal kemeri olan bir çıta.


Çalışan Arılar.

Arıların yaptıkları Çıta düzenini hic bozmuyorum,yeni çıta verilecek ise
en dışdaki yavrunun yanına bir temel petekli çıta veriyorum o çıtayı kabartdıkları
zaman arılar onu daha içeriye alıyorum onun yerine yeni temel petekli çıta ve böyle
devam ediyorum.
Bu mevsimde genç arı mevcudu çok olduğundan 2 hatta 3 çıta anında kabartıyorlar ama
hepsini yanyana koymak iyi değil ve kabartma işinde abartmamak lazım.


Kapalı yavru çıtası üstünde de bal kemeri var çıtanın,arılar yavruları beslemek için
yavruların en yakınına bal kemeri yapıyorlar oradan da yavru besleniyor.


Çıtanın üstündeki arılar.


Bir başka çıta yine kapalı yavru gözleri ama burada bazı arılar önce çıkmış
ortadaki boşluk ondan.


Bu kazan içine 50 kg bal alıyor buraya balı dolduruyorum ve iki üç gün
bekletiyorum hava kabarcıkları ve kapak mumu yukarıya çıkıyor.
Balı süzerken iki süzgecten geçiyor biri kaba süzgeç onun altında ince süzgeç ama
yinede küçücük mum parçaları süzgeçten geçmesini başarıyor.Hiç geçmesin dersek
filitrelemek gerekiyor ona da gerek yok çünkü o zaman polen geçemiyor ve doğal olmuyor.
Altdaki musluktan da balı kavanozlara dolduruyorum.
Malzemesi paslanmaz evladiyelik bir kazan.


Bu kazanda devamlı bal bekletmiyorum sadece kavanozlamada kullanıyorum.


Etiketler.


Mümkün olduğu kadar yeni çıta kullanıyorum,kendim yapma imkanım
olmadığından ısmarlıyorum Holtermann`dan çok kaliteli bıdaksız birinci
sınıf kalitede teslim ediyor.