25 Mayıs 2008 Pazar

Kovanda tamirat yaptım.


İlk bal hasatını yapmadan önce belirtmiştim ana arı ballığa
geçmiş ve orada yumurta atmaya başlamış çok şaşırdım
kendi kendime sormaya başladım ana nasıl öbür tarafa gecebilir
diye yada koloni kontrolünde yanlışlıkla ana arıyı ballığa mı aldım
diye düşünüp durdum ve ballıkta anayı aramaya başladım.
Çıtaların hepsine dikkatlice baktım ana arı yok (her yer günlük yumurta )
herhalde yine kuluçkalığa geri girmiş olmalı ortalıkta yok,ızgaranın
bir yerinden firar ettiğini anladım ve daha sonra gördüm plastik
ızgara sıcaktan dolayı yamulmuş boşluklar oluşmuş.
Hemen bu hatayı gidermem gerekiyordu çünkü yumurta makinası ana arı
boşaltdığım bal peteklerini geri verdiğimden her yerine yumurta
atmayı bekliyordu.
Bütün çıtaları yumurtalıkdan çıkardım pek kolay olmadı çünkü tarlacılar
devamlı kovana geliyor içinde çıta olmadığı halde arı doldu.

Çıtaları tek tek almaya başladım ve ana arıyı arıyorum.

Sonunda Ana arıyı buldum,kazaya kurban gitmesin diye ayırdım.

Plastik ızgaranın hali,kovan içindeki sıcaklığı siz düşünün ne
kadar sıcak oluyor aslında arılar kovan içinde 35C°dereceyi
tutmaya çalışıyor ama bazen güneş direk kovan üstüne vurursa
biraz daha yükseliyor sıcaklık.Görünen boşluktan geçmiş ana.
Hemen sökmeye başladım plastik ızgarayı ve sonunda söktüm.
Altdaki resim demir ızgarayı yerine monte ettikden sonraki hali.
İçim rahat etti teli yerinde görünce şimdi ana ballığa da gecemez
ballıktaki yumurtalı çıtalara dikkat etmem gerek yoksa arılar orada
ana memesi yapabilirler,yumurtalıktan kapalı gözlü yavru çıtası ile
ballıktadi yumurtalı çıtaların yerlerini değiştireceğim.