9 Temmuz 2015 Perşembe

Mübarek Ramazan Ayında Arıcılık - Avrupa ve Asyada Mutlu Türk Arıcılığı...


Selam arı dostları,
uzun bir aradan sonra tekrar beraber olmanın sevinci
içindeyim, bu sezon sizlerinde bildiği gibi
ana arı üretimi sebebiyle sezonumuz
biraz yoğun geçiyor, böylelikle bloğumda yayın
yapmaya fazla zaman bulamıyorum.



Arıcılığa yeni başlayan arıcı arkadaşlara yol göstermek amaçlı
bilgi yardımı tabiki devam edecek.

Bir şeyi görerek algılamak bence 
uzun yazılandan
her zaman daha iyidir diye düşünüyorum.


Bu arada iki adet video çektim,
videonun birinde karniyol ana arıyı koloniye kabul ettirme
videosu, bu benim uyguladığım yöntemlerden bir tanesi
daha çok yöntem var ama bu en kolaylarından birisi.

Bir kovana yeni ana arı verecek iseniz bunun
arı miktarı genç arılardan oluşmalı,
bu genç arılar kovan dışına çıkmadıkları için
ana arıyı daha kolay kabul ediyorlar.

Uzun süre anasız kalmış ve arıları yaşlı ise
yani büyük bir kısmı yaşlı tarlacılardan oluşuyor ise
böyle kovana ana arı kabul ettirmesi baya zordur
hatta hiç bilinmeyen sebeblerden dolayı
anasız kaldıkları yüzde yüz olsa bile 
verdiğiniz ana arıyı keserler.

Bu yüzden böyle yaşlı tarlacısı olan kovana
(  genç arısı ile birlikte bir çerçeve )
var ise larvalı çerçeve vererek kendilerine
ana yaptırmak daha avantajlıdır.

Maşallah haberimin tamamı biraz uzun
bolca vakit ayırmanız gerekli.




Böldüğümüz küçük koloni anasız kaldığı için
ilk önce çerçevelerde bulunan larvalardan
kendilerine ana arı yapmaya başlayacaklardır.

Biz bu arıların kendi yaptıkları memeleri mutlaka
bozarak temizlememiz gerekiyor.

Arılar kendi yaptıkları memelere herzaman öncelik
tanıyor bu yüzden çok dikkatlice bakarak
memeleri temizlememiz gerekiyor.

Memelerin hepsini temizleyemez iseniz
kafes içinde vereceğiniz ana arı kesilme 
tehlikesi yaşar.



Yukarıdaki videoda nüfusu genç arılardan oluşan
küçük bir koloniyi
aynı yöntem ile hazırlayıp sonucu başarı ile geçen
damızlık bir saf karniyol
vermiştim.

Video da Ana arı kabul edildi mi diye 
 kontrol ediyorum.

Bahar balı hasatımızı yapmıştım ve balı dinlenmeye bırakmıştım,
bal baya bir dinlendikten sonra kavanozlara doldurma
işlemi başladı.



bütün emeklerimizin karşılığını çok şükür
doğal bal olarak alıyoruz.

Bal insan oğluna gıda ürünü olduğundan içinde
insan sağlığını tehlikeli olabilecek ilaç 
kalıntısı olmamalı.

Siz belki arılarınızı Varrodan koruma amaçlı
yasak ilaçlar kullanbilirsiniz hatta arınız hayatta
kalabilir ama balın içinde kalıntı bıraktığında
ve sizden bal alan kişiler bunu fark etmese bile
belkide balı tükeden kişi ve çoçuğu zarar görecektir
bunun günahı sizin boynunuzadır.

Bizler Organik asit kullandığımız halde
yılın son günü 31.Aralık  
mücadele yapmamız için son tarihtir.

Bala çalışacak olan kovanlarımız ne bahar mücadelesi
nede sonra kesinlikle mücadele edilmiyor.

Her mücadelenin etki gösterdiği bir zaman vardır
buda arılarımıza son hasatdan hemen sonra başlayarak
yıl sonuna kadar bitirmek gerekir,
en etkilisi budur.

Varroadan zayıf düşen ve kışa zayıf giren kolonilere
bahar aylarında yapılacak fazla bir şey yoktur
çünkü koloni bir kere Varroadan zarar gördüğünde
geri dönüşü yoktur,
kolonideki yaşam zinciri bozulmuştur.



bunlar 500 gr. olan kavanozlar,
hiç bir ilaç katkısı olmadan ürettiğim doğal balımı
dostlarımın hizmetine sunmaktan gurur duyuyorum.



bal hasatında ve 
kavanozlamada büyük hijyen 
ortamı sağlanmalı.



etiketleri sonra yapıştırılıyor,
bunlar benim 250 gr. lık hediyelik kavanozlarım :)



nazar boncuğu :)



karniyol arısının memleketini ve yolda çekilmiş 
bazı resimleri sizler ile paylaşmak istiyorum.























Ali İhsan abi ve değerli ağabeyisine kuçak dolu selamlar
ve saygılar gönderiyorum.

Allah c.c onlardan razı olsun.















Okay Elegeçmez kardeşim,
bizleri evinde misafir ettiğin için ve Keşanda gezdirdiğiniz için
sana ve Olcay Şükrüoğlu kardeşime çok çok teşekkür ediyorum.

Allah c.c sizlerden razı olsun 
































Olcay Şükrüoğlu kardeşim 
Allah c.c senden de razı olsun,
bizleri misafir ettiniz, gezdirdiniz.

Değerli dostlarım hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

İyiki varsınız.















































''  Maşallah ''

































































Zambaklarımız maşallah güzel büyüdüler.





Lavanta köklendirme çalışmalarım.














Bütün arıcı dostlarıma hayırlı Ramazanlar diliyorum.


Selamlar Saygılar.