16 Haziran 2015 Salı

İkinci nektar akımı devam ediyor - arılarımız tam gaz çalışıyor maşallah :) herkeze hayırlı işler ve de bol güneşler...


Selam arı dostları,
mevsim şartları bu yıl benim açımdan çok iyi geçiyor,
doğada nektar salgılayan çiçekler sıcaklardan dolayı
hemen kurumuyor.

Bunun sebebi ise ara sıra yağan yağmur sayesinde çiçekler uzun süre taze kalabiliyor ve güzel nektar salgılıyor.


bu yıl kadar larva transferi yaptığımı hiç hatırlamıyorum, 
akort halinde otomatiğe bağladım kendimi habire
larva transferi yapıyorum, 
sankim arı sütü üretiyoruz.

Kısmet ya belki onuda yaparız bir gün :)


böğürtlenler çiçek açalı baya oldu ama devamlı yeni
çiçekler açmaya devam ediyorlar.


bir tarafda böğürtlen meyvesi diğer tarafda 
açmayı bekleyen böğürtlen çiçekleri.



gül reçeli gibi kokusu olan bir gül,
belkide reçel gülüdür kim bilir.


çiçeğin görüntüsü ve kokusu harika,


ekin tarlasında gelincik çiçeklerini görmemek imkansız,


kara lahana yaprakları arılarım için değil,
bizim için :)

Kara lahana dolmasına bayılırım.


kara lahana yani kanola,
çiçekleri süper nektar salgılıyor.



turp tohuma kaçtı,
çiçeklerini arılar çok seviyor.

Bu fasülye gibi tohumların içinde küçük tohumlar
oluşuyor onlarıda kısmet olur ise gelecek yıl 
ekerim.


arıların çok sevdiği bir çiçek faselya,


bu çiçeğin ismini bilmiyorum ama
arılar çiçeğin içinden çıktığında sanki poleni ile
beyaz duş yapmış gibi çıkıyorlar.

Geçen sene ektiğim ve kuruyan tohumlarını bu yıl
tekrar ektiklerim böyle oldular maşallah.


arıların çok sevdiği bir çiçek,


maşallah boyları baya uzadı,
gelecek yıl kovan önüne ekmemem gerekli.


kovanlarımın boylarını geçti çiçekler,


ilk diktiğimiz kabak fidelerini kabuksuz sülükler
tüketince ikinciler biraz geç kaldılar sanırım
ama çıktılar bir kere yapacak bir şey yok
büyümelerine izin verdim artık.

Kısmet belkide kabak tatlısı yaparız bu yıl.


ıhlamur ağacı çiçek açalı bir kaç gün oldu,


maşallah arılarım ıhlamura iyi çalışıyorlar,
ikinci hasatta kısmetimizde ne varsa 
alacağız inşallah.


yeşil bahçe duvarı olarak dikilen bu çalı tipi bitki
harika nektar salgılıyor, tavsiye ederim.

Hatta yanından geçer iken çiçekleri bal kokuyor.


Bütün arı dostlarına stressiz bir sezon diliyorum,
herkeze hayırlı işler ve de bol güneşler.

Selamlar saygılar.