28 Mayıs 2014 Çarşamba

Oğul mu nerede ?


Selam arı dostları,
Neredeyse her gün yürümeden duramam,
bugün de çiftliğe doğru yürürken, uzağı pek göremem ama
armut ağacının dalında sanki oğul salkımı varmış gibi geldi bana
 ve tahminim ağaca yaklaştıkca doğru çıktı.

Tabiki önce tabanlara kuvvet eve koşturmaca,
arabaya bin geri gel, merdiven ayarla derken ağaçta buldum
kendimi.

İçimden Yusuf Şimşak kardeşimin oğulları buraya kadar
geldimi acaba diye de sormadım değil hani :)




neyseki oğul fazla yüksekte değildi,
bir de yüksek meşe ağacında olsaydı ne yapardım acaba :)
uzun merdiven de yok.





daldaki arı salkımı 
öyle silkelenecek gibi değil
çünkü dal kalın.





tek çare arılara fırça atmak kalıyor,
önce yağmur yağıyor süsü vererek arıların
uçuşunu engellemek gerekiyor fıs fıs ile
arı salkımını resmen ısladım.





Muhteşem abimin ağzına sağlık,
oralarda hiç oğul göremiyor dedi ve her yer
oğul oldu, çok şükür.




başkasının oğulunu ağaçtan toplamak
ayrı bir zevk :) tam da olgunlaşmışlar hani,
hasat zamanı gelmiş.




dal kalın olduğundan ,
silkelenecek gibi değildi,




böyle durumlarda bir kova ve fırça
iyi iş görüyor.




hoppa doğru kovana,




birazı yukarda kaldı,



12 lik Dadant kovan,




maşallah Yusuf `un oğulları kadar olmasada,
bunada şükür.




tekrar yukarı uçanlar oluyor,
ben yine fırçalıyorum.



aynı zamanda ana arıyı görebilirmiyim diyede
bakıyorum salkımın içine




maşallah arı miktarı gayet iyi,





yine ana arı varmı diye kontrol ediyorum,




geride kalan arıların içinde ana arı olmadığını görünce
aşşaya iniyorum,




oğul öyle hızlı çıkmış ki,
ayağındaki poleni bile duruyor.




oğulun içinde erkek arıda vardı,
polenli arılarda.




ana arı kovan içinde olmalıki
işci arılarda kanat çırpmaya başladılar.




12 lik Dadant Blatt kovanım,





arıların çoğu kovana girdiler,




daha sonra biraz da körüğün yardımı ile 
dışarda kalanlarıda kovan içine süpürdüm ve
 arılığımda güzel bir köşeye yerleştirdim.

Burada kovan kapalı olarak 
yarın akşama kadar kalacaklar,
sonrada kovan girişleri açılacak.

Kursaklarındaki balı tüketmeleri için
bu şart çünkü hastalıklar genelde baldan 
etrafa yayılıyor.





kıvırcıklar her zaman ki gibi harika görünüyorlar,





kıvırcık salata,




kıvırcık tarlası,





ıhlamurlar açmak üzereler,




Apimaye termo kovanlarımda 
durumları normal :)




armutlar harika,




yurt dışında o kadar çok Armut çeşiti
denedim ama hiç biri memleketimiz deki
Armutun tadına yaklaşamıyor.






buranın iklimine uyum sağlamış bir Armut çeşiti,




böğürtlenler açmak üzereler,




yeşil kuşkonmazların zamanı geçti,



üstlerin deki çiçeklerini ilk defa görüyorum,




yemekleri çok lezzetli oluyor ve
sağlıklı.


sağ taraf yeşil sol taraf ise beyaz kuşkonmaz tarlası,




beyaz olan cinsi halen toplanıyor demekki,
mavi kasalar onlar için ayırılmış.




mevsimi geldiğinde mutlaka deneyiniz,
 tavsiye ederim.


Hayırlı sezonlar.