5 Eylül 2013 Perşembe

Varroa mücadelesi 2.Bölüm ve sonuçları - Kızılcık yani Kiren severmisiniz ?


Selam arı dostları,
Arıcılık ile ilgili bilgileri paylaştığım blogumda bazende
doğadan ve insanlara faydalı olan yaban meyvelerine yer vermek
istiyorum.

Maraton hayatımızda şehirlerde koşturmaca yaşamanın ve yanında getirdiği bazı kötü yanları insanları daha çok strese ve bunalıma
sürüklüyor bu yüzden zengin kültürümüzde stresden uzak bazı
konulara bazende geçmiş zamana sizinle birlikte 
hatırlayarak yaşamak istiyorum.


Memleketim Bolu / Mengen de Kızılcık
ağaçları çok olur ve meyvesi değişik şekillerde
değerlendirilir,ayrıca bizim yöremizde Kirende denir ismine.




burada kızılcığa,Kornelkirschen deniyor,


Eylül ayı Kızılcık zamanı,
ağacından tam olgun iken toplanması gerekir yoksa
çok buruk bir tadı var.

Fakat rüzgarlardan dolayı olgun olanları çabuk yere düşüyor
bizde olgunlaşmasına yakın meyvelerden topladık.


faydalarını sanalda 
çok yazmışlar bir de ben yazmayım bari :)


topladığımız kızılcıkları balkonda masanın üstüne
serildi ve içlerinden yaprakları temizlendi,



Kızılcıkların altına serilen sofra bezine dikkatinizi çekerim,
üstündeki desenler bizim kültürümüzdeki figurlar yer alıyor,
çam,geyik,kuşlar ve daha bir çok değişik desenler.




Kızılcık ile marmelad,reçel,suyu ve pestili
yapılabiliyor,biz reçelini ve suyunu yapmayı düşünüyoruz.

Şehirlerde kızılcık ağaçları olmaz demeyin rakımı
yüksek olmadığı sürece her yerde oluyor,
denemenizi tavsiye ederim.



ikinci formik asit uygulamasınıda yaptım,
kovanlarımın girişleri yine tam açıldı.


formik asiti verdikten sonra kovanlarımın
 önünde biraz bekledim ama görüldüğü gibi
kovan önüne fazla arı çıkmadı.


termo kovanlarımda da resimde göründüğü gibiydi,
bu kovanlarıma çekmecelerinden asiti verdim.



sadece iki kovanda biraz birikme oldu göründüğü gibi
ama büyük arı sakalı oluşmadığı sürece problem olmuyor.


arı sakalını gıdıklamak böyle oluyor :)



arılarımın durumlarını öğrenmek için elime aldım,


yakın takip,


arılar elimden tekrar dağılınca korkacak bir durum olmadığını 
görmüş oldum.


uygulamadan 24 Saat sonra mutfak bezlerini
 kovandan alıyorum.


arılar tekrar kata dağılmaya başlıyorlar,


biraz havalandırdıktan sonra üstlerini kapatıyorum,


Varroa mücadelesi sonunda ölü Varroalar düşmeye
başlıyorlar ve bu durum en az üç hafta sürübiliyor.


termo kovanlarımın çekmecelerinde de durum aynı,


imha edilmiş arı zararlıları,


arı uçuşu olduğu sürece varroalar yapıştıkları yabancı işci arılar
ve erkek arılar tarafından tekrar kovana taşına biliyor
fakat bizim amacımız kendi kovanlarımıdaki yeni doğacak olan kış arılarımızın sağlıklı bir şekilde dünyaya gelebilmeleri için aldığımız bir önlemdir.



Varroa çekmecesi sayesinde Varroa mücadelesinin sonuçlarını hemen görebiliyorum ve uygulamamın tesir ettiğini görüyorum umarım kış arılarım sağlıklı bir şekilde dünyaya gelerek
kolonilerimi bahara kadar taşırlar.


termo kovanlarımda da Varroa çekmecelerinde 
duran ölü varroalar görünüyor.


modern arıcılıkta Varroa çekmecesi kullanılması
olmazsa olmazlardan çoktan oldu bile,


son işlem olarak ahşap kovanlarımın girişlerini 
tekrar sünger ile daralttım.


Dünyaya yoğurdu yayan bizleriz,
değerli kültürümüzde ve yaşantımızda yoğurt çok önemli bir yer alıyor,biz de hazır yoğurt almaktan vaz geçtik kendi yoğurdumuzu
kendimiz mayalıyoruz bundan sonra.

Resimdeki işlem çiğ sütü kaynatırken,
sonra ılıması bekleniyor ısı 47 C dereceye kadar,
sonra yoğurt mayası katılıyor süte
her litre süte bir kaşık yoğurt mayası hesabı,
ısı kaybı olmasın diye iyice sarılıyor tencere,
4 ile 5 saat mayalandıktan sonra buzdolabına koyuluyor,
yoğurdumuz tüketmeye hazırdır,
afiyetle yiyebiliriz.



Yoğurdun 5 saat sonraki mayalanmış hali böyle görünüyor,
üstünde nerdeyse bir parmak kaymak var.


buzdolabında bir gün kaldıktan sonraki hali böyle,
manda yoğurdu gibi olmasada tadı harika :)

Hazır yoğurtların içinde yok yokmuş artık,hazır ürünlerin
içeriğini okumaktan bıktım,
içinde E kodu ve katkı maddesi olmayan ürünler
tüketmek istiyoruz.

Yoğurt yapması çok kolay ve lezzetli,
ev de yoğurdunuzu kendiniz yapın tavsiye ederim,
memnun kalacaksınız.

Not :
resimdeki kaşığı Babam kendisi yaptı bizlere özel,
bu yüzden bizim için çok özel bir kaşık.



Bütün arı dostlarına,

Selamlar Saygılar.