20 Haziran 2013 Perşembe

20.Haziran 2013 - Arıcılık ve Doğa...


Selam arı dostları,
Üç gündür hava sıcaklığı termometrede 35 C° dereceyi gösteriyor,
burası için alışık olmadığımız bir sıcaklık aslında ama 
soğuklardan da bıkmıştım doğrusu,güneşin vitaminide lazım
insana güneşin vitaminide olurmu demeyin oluyor,
Vitamin D insan oğlu için çok önemli.


Sıcağı gören arılarımda harıl harıl çalışıyorlar,
kovan girişleri sonuna kadar açık vaziyetteler,
arılarım bu sıcaklarda problem yaşamıyorlar,
çünkü gözlemlerim öyle.


gelincik çiçeklerini görünce aklıma devamlı
komşumuz gelir kendisi bayan ressamdı ve mükemmel 
sulu boya ile gelincik resimleri yapardı,
kardeşimede bir eserini hediye etmişti o resim halen duruyor.


arılarımın şu anki nektar kaynağı ulu ıhlamur ağacı,
bu sabah çiçeklenmesine baktığımda alt kısımları daha çiçek
açmamıştı,öğlene doğru yine bakmaya gittim çoğu açmış
arı uğultusundan anlaşılıyordu.


büyük ıhlamur ağacının üst kısmı önce çiçek açtı,
mis gibi ıhlamur kokusu geldiğinde arılarım kadar benimde hoşuma gidiyor.


alt kısımlarda daha açmayan ıhlamur çiçekleri görünüyor,
aslında bir anda açmadığıda iyi oluyor,
kademeli açtığında arılar çiçeklerden 
daha çok faydalanabiliyorlar.


ıhlamur nektar akımı daha yeni başladı ve
daha geç çiçek açan ıhlamur çeşitleri var sırada.


sonbahar kış aylarında ıhlamur çayı içmesini çok seviyorum,
insan sağlığına büyük katkı sağlıyor ve kolay kolay hasta
olunmuyor,aynı zamanda ıhlamur balıda tüketirseniz ailecek
sağlık parametreniz ikiye katlar.

Ihlamur ağaçları her yere dikilmeli bence,
burada şehirlere yol boyu ıhlamur ağaçları dikiliyor,
gölgesi,kokusu ve görüntüsü mükemmel ve arılarımız için
büyük nektar kaynağı bazen şehirlerde ıhlamur nektar akımı
daha çok oluyor belediyelere bu yüzden teşekkür etmek lazım.


arılarımız için önemli bir nektar kaynağıda yoncadır
resimde göürünen beyaz yonca arılar tarafından 
baya çok ziyaret ediliyor.


beyaz yonca süper polen ve nektar kaynağı,


nerdeyse ziyaret edilmeyen yonca çiçeği kalmıyor,
adımlarıma devamlı dikkat ediyorum yürürken
aman çiçek üstünde bir arıyı ezmeyim diye çiçeksiz yerlerden
yürüyorum.


dikensiz böğürtlen çiçeğinde bir arı,


arılar için mükemmel polen ve nektar kaynağı,


böğürtlen çiçeğinde polen toplayan bir işci arı,


çiçeklerin bazıları daha kapalı ama yakında onlarda açarlar,



çiçeğin orta kısmında oluşacak olan meyvesi görünüyor,


arılarımız için bir başka nektar kaynağı daha
bahçelerin çalı duvarları,çok biçildiği için sık bir çalı
olduğundan güzel çiçek açıyor.


makine ile budandığında düz bahçe duvarı oluyor,
yeşil çalı duvarların görünüşü harika.


bazen hiç önemsemediğimiz küçük çiçek nektar kaynakları
bizlere daha iyi bal veriyor.


erken baharda gül budaması daha etkili oluyor,
sonbahar kış aylarında güller budandığında soğuklardan
donmalar olabiliyor bu yüzden bundan sonra hep erken baharda
budama yapacam.


Güller sevdiğim çiçeklerden biri,


sarı çiçeklerde harika görünüyorlar,


Bahçe kulubesine sarsın istiyorum bu gülleri 
ama bir türlü istediğim gibi olmuyorlar :)


sarı güller,


bahçeler gülsüz olmaz,


erik ağacına yaptığım jojo eriği tuttu fakat
aşı tuttuktan sonra aşı bağı çözülmezi gerekiyor yoksa
aşı yerini bağladığımız malzeme esnemediğinden aşıyı boğar,



resimde görünen aşı bağını hemen kestim,
kestikten sonra resimlemedim nedense 
bahçeden giderken gördüm,belki ondan olabilir :)

aslında ülkemizde satılan elaste olan aşı bantı var aşı ile birlikte
esniyor ve aşı yerini boğmuyor,burda öyle aşı bantı görmedim
ülkemize geldiğimde mutlaka almam lazım,
maşallah şimdi ülkemizde her şey var 
yok yok yani :)



erik kalem aşısı,
bu aşı bağıda çözüldü,
çözmeyi unutmamak gerekli.



dikensiz böğürtlen dikmiştim onuda suladım,
bahçede su ihtiyacı olan bütün bitkileri suladım,
sevdiğim bir uğraşım olduğundan hiç yorulmuyurum.


Soldaki saksıda görünen
yuvarlak yapralı olanlar büyük ıhlamur ağacının filizleri
sonbaharda gövdesinden yarı köklü kopararak çıkarmıştım
ve balkonumuzdaki büyük saksıya dikmiştim,büyüdüler
şimdi bahçedeler.

Yukarıdaki resimin tam sağında görünen sivri yapraklı 
olan bitki sonbaharda herşey renksizleşince bu ağacın
yaprakları ateş kırmızısı oluyor harika görünüyor sonbaharda.

Yanındaki saksıda çilek duruyor,
çileğin solunda Ihlamur fidanları,
hemen arkasındaki yuvarlak saksıdakiler yeşil 
ve siyah üzüm sofralık,
üzümlerin yanındaki saksıda ise tohumluk cevizlerden çıkan
ve aşılanacak olan yeşermiş yabani cevizler duruyorlar.
büyük ıhlamur ağacının gövdesinden çıkan filizler
görünüyor yerde bu filizleri sonbaharda çekerek koparıyorum
yarısı köklü çıkıyor topraktan ve böyle dikildiğinde 
baharda tekrar yeşeriyor.


20.Haziran 2013 de nektar akımı olan çiçekleri 
hep beraber görmüş olduk arı ve doğa dostları,
bu yıl iklim şartları ülkemizde ve burada biraz değişik geçsede
hatıra olarak hafızalarımızda kalacak bir yıl olacağından eminim.

Selamlar Saygılar.