5 Mayıs 2013 Pazar

Arı ve Doğa sevgisi...


Selam arı dostları,
Hava şartları düzeleli yüzümüz biraz güneş gördü,
bahçemizdeki bitkiler ve arılarım tam gas güdüyor bakalım hayırlısı neler olacak.

Bu yıl sezona biraz balıklama daldım ama ilginç olan ise koloniler
bu yıl sezona biraz daha değişik girdiler,gözlemci olarak kolonilerin
her yıl değişik sezona girdiği kesin çünkü bir sezom diğerini hiç tutmuyor ve arıcının duruma göre bazı değişikler yapması gerekli.

Resimde görünen bitkinin ismi almanca Rhabarber dır,
ülkemizin bazı yerlerinde ekşi olarak geçiyor kabalak yaprağına benziyor ama kabalak değil,benim memleketim bolu /Mengende
dağlarda çok olur kabalaklar bunuda kısaca belirteyim yeri gelmişken :)


kabalak yaprağına benzer yaprakları demiştim ya,
kabalağın yaprakları yada sapı yenmiyor sakın denemeyin.


bahçemizde bulunan iki kök ekşi çok şükür 
her yıl yeniden çıkıyor,kökü büyüdükce bitkide daha çok çıkıyor
bugün bahçeye arılarıma bakmaya gittiğimde ekşilerin baya boy attıklarını gördüm ve hasatı yapılmaz ise kartlaşıyorlar,
yani sapları aşırı kalınlaşınca suyu gidiyor ve tat vermiyor.


resimde görünenler ise kartlık sınırındalar :)
ama tatları güzel oluyor bende ekşiyi seven birisiyim zaten.


bugün arılığıma gitmemin sebebi,
arılarımın gelişimi hızlı bir şekilde artıyor,
ne demiştik koloni büyümeye başladığında arılarımıza mutlaka iş ve alan vereceğiz demiştik
öyle değilmi ? 
bende Apimaye Termo kovanlarıma yarım katlardan hazırladım
kuluçkalığın üstüne tam kat olarak vermek için ve ben bilindiği gibi
öyle üç dört çerçeve yada yarım kat vermiyorum,verirsem tam kat temel petekli veriyorum,arıların hızına zaten yetişilmez ve
kat vermekte geç kalındığında arılar oğula kaçarlar diye
yazmıştım.


hep denemek istemişimdir yarım katları çok şükür bu yıl 
deniyeceğim artık,bu imkanı bana tanıyan dostlarıma buradan
tekrar teşekkür etmek istiyorum.



arılarımın çalışma temposu hızlandı ve polen taşıyan işci arıların
miktarıda çoğaldı bu yüzden işcilere iş,alan isteyene alan verildi.




körük dumanı iyi kokması için içine 
eskiden aldığım tam kurutulmuş meyve kabukları attım 
körüğün içine,arıları sözde sakinleştiriyormuş :(
benim zaten saldırgan arım yokki arı biraz daha sakinleşse al eline oyna,o da olmaz.




karahindiba çiçekleri şimdilik çoğunluktalar,


bahar balında doğada açan çiçeklerden oluştuğundan
karahindiba çiçeği çoğunluklu oluyor bence bir ayrıcalık kır çiçekleri balı.


çok sevdiğim çiçeklerden bazıları,
 papatyaya benziyorlar,görünüş harika.





bodur armut ağacımızın çiçekleri sanki gül gibi görünümdeler,




ana arı zamanla günlük attığı yumurta sayısını artırdı,
koloni hızla büyümeye devam ediyor.

Tabiki geç gelen bahar havası kış arılarının kolonilerden 
azalacağından kolonilerde işci arı dengelemesi başlayacaktır.


petek örme işlemi devam etmektedir,


kır çiçeği,


nektar toplayan işci bir arı,


karahindiba çiçekleri arılarız için güzel nektar kaynağı,
tohumlarını atmadan biçmeyiniz ve böylelikle her yıl daha çok olurlar.


kovanlarımın girişleri tam açıldı,
hızlanan nektar ve polen akımında bu çok önemlidir,


yeni sezon arı dostları için iyi ve bereketli geçmesi temennisi ile
yazıma bugünlük son veriyorum.


Selamlar Saygılar.