5 Mart 2013 Salı

Doğanın uyanışı ile birlikte arılarımın uyanışıda başladı...


Selam arı dostları,
Bugün 05.Mart 2013 hava sıcaklığı 15 C° derece ve
 güneşli bir gün yaşıyoruz.

Uzun zaman süren soğuk hava dalgası bizleri ve arılarımızı nerdeyse
etkisi altına alacaktıki bu güzel ılık havanın tadını çıkarıyoruz
şimdi hepbirlikte.

Ülkemizde ise ılık geçen kış koşulları arı kolonileri için avantajlı
oldu ve bir nesil hatta iki nesil genç arı dünyaya gelerek
kış arılarına yardım edercesine kolonilerini güçlendirmeye
devam ediyorlar,güzel bir durum.

Burada durum farklı olduğundan arılarımız soğuk hava şartlarına karşı biraz direnme zorunluluğu yaşadılar.

Arılarımı açıp en son bakmam 26. Aralık olmuş onuda bloğumu
günlük olarak baktığımda görüyorum tabiki :)
demek istediğim o günden beri kolonilere bakılamamış ve
nerdeyse 9 hafta soğuk hava şartlarına maruz kalmışlar 
( - 5 C° ile  - 9 C° derece )
ama yinede pes etmediler çok şükür.


Kar eridiği halde halen kuru ayaz devam etti bir kaç gün ve sonra
güneş dünden beri yüzünü gösterdi bizlere bende hemen arılarım
belki dışkı atma uçuşu yapar düşüncesiyle arılarımın yanına gittim
fakat kovan önünde uçuş yoktu.

Hava sıcaklığı 8 C°derece idi ve güneşli bir gündü ama yinede soğuktu,merakımı gidermek ve durumlarını öğrenmek için 
Apimaye Termo kovanlarımdan birini açtım ve arılarımın durumunu görmüş oldum.

Resimde arılarım halen salkım modundalar ve dahılmamışlar
sanırım ısı kendisini tam gösterdiğinde kovan içinde dahılarak 
ilk işlerine başlarlar.


Karniyol arıları baharda çok çabuk bir şekilde arı miktarlarını büyütme özelliğine sahipler,termo kovanlarımın içinde kışı
geçirdikleri için sanıyorum biraz erken yavru bakımı başlamış,


kolonilerin besin stokları çok ilgimi çekti diyebilirim çünkü
koloni hiç bal stoklarına ellememişler gibi nerdeyse hepsi duruyor,
bunuda şöyle anladım,kovanlarımı ben devamlı tek elim ile tartarım,
kovan ağırlıkları genelde sonbahar bakımları bittiğinde tek elim ile tartdığım için tam ağırlıklarını nerdeyse hep aynı şekilde stokları eksildiğinde hissediyorum.

Kolonileri Apimaye Termo kovanlarda kışlatması benim açımdan
avantajlı,tabiki benim kendi gözlemlerimi sizlere aktarıyorum,
termo kovanlarımı geçen sene daha yeni arılandırdım ve ahşap
çerçevelerini kullanıyorum,arılarım nüfuslarını çoğalttıklarında
mum örme hevesleri geldiğinde zamanla plastik çerçeveleri kullanarak izlemlerime devam edeceğim.


Karniyol arısı benim favorim,


dünkü sıcaklık ile bugünün sıcaklığı fark edilir şekilde düzeldi
arılarım bunun farkındalar ve hepsi güneş banyosu için kovan önlerinde uçuş yaptılar ve kovanlarına polen getirdiler.


diğer kovanlarımda da kolonilerim uyandılar ve güneş banyosu yaptılar,bazı kovan girişlerinde arıların dövüştüklerini gördüm
bu yüzden arı uçuşu olduğundan ve doğada nektar akımı olmadığından kovan girişlerini daraltmamız gerekiyor.

Çünkü Almanyada kış boyu kovan girişleri tam açılarak
kovan içersine hava sirkulasyonu sağlanır.

Arıların uçmadıkları zamanlar bu kesinlikle faydalıdır ve faydasını arıcılar görecektir fakat arı uçuşu başladığında kışın zayıflayan bazı
koloniler saldırıya uğrayabilirler ve yağmalama başlayabilir bu yüzden kovan girişlerini nektar akımı başlayıncaya kadar dar tutulması tavsiye edilir.


polen taşıyan işci arılar girişten geçiyor ama bazende yabancı
bir arı yakalanarak geçiş izni verilmiyor bu hızlı kontrolü
arılar nasıl yapabiliyor halen anlamış değilim.


güneşi özlemiş arılar,


bütün arı dostlarına,
hayırlı sezonlar diliyorum,

Selamlar Saygılar.