15 Kasım 2012 Perşembe

Pes yani...


Selam arı dostları,
Mevsim sonbahar,hava durumu gündüz + 4 C° derece nemli bir soğukluk var.

İlk yağan karın ardından tekrar hava sıcaklığı normale döndü ve
öğlen vakitleri biraz olsun güneş yüzünü görmüş olduk,arılarımda
tekrar uçarak midelerini boşalttılar.

Çünkü bilindiği gibi arı salkıma girdiğinde tuvalet ihtiyaçlarını
3 ay boyunca bazen ara verebiliyorlar -


bizim buralarda büyük problem olan ağaçkakanlara
karşı önlem almamız gerekiyor.

Geçen sene soğuklar başladığında,kovanlarımın üstlerini örtmeye bir kaç gün geç kaldığım için bir iki kovanım ağaçkakan kuşu tarafından delik deşik edilmişti.

Bu sene ise kovan üstlerini kar yağmadan bir gün önce örtmüştüm
tekrar havalar yumuşayınca arılarım uçarlarken takılmasınlar diye sadece ön kısmını tekrar kaldırmıştım.


şimdi ise hava şartlarımız baya soğuk,
arıların bir kaç gündür uçmadıklarını gördüm,
belkide tam zamanı deyip
ağaçkakan kuşuna karşı aldığım ağı kovanlarımın üstüne
gerdim.

Ağaşkakan kuşları çokta akıllılar,
kovanların neresinden delik açacaklarını iyi biliyorlar
çünkü arı salkımı bazen sol tarafta bazen de sağ tarafta olabiliyor
bu yüzden açtığı delikler mutlaka salkıma yakın açılıyor,
hatta bazen salkım ortada olunca ortadan delik açıyor.

Doğada yiyecek bulamayan kuşlar için kovanların içindeki
canlı arılar tabiki kolay yem onlar için ama bizlere verdiği maddi
zarar daha büyük oluyor.


her sene olduğu gibi ben önlemimi aldım,
gerisini ağaçkakan kuşu düşünsün.



Bütün arı dostlarına Selamlar,Saygılar.