1 Haziran 2012 Cuma

Doğal Petek Balı...


Selam arı dostları,
Bu yıl maşallah hava şartları yağmurlu ve birazda sıcak geçiyor,
bahar balını normal şartlarda Mayıs ayının ortalarında yapıyordum her yıl,bu yıl ise balımı petek balı olarak satışa sunacağım için peteklerin tam sırlanmasını bekledim.

Resimde de göründüğü gibi tam sırlanmış çerçeveler satışa hazır
haldeler.


doğru koloni kontrolü ile ve çalışkan arılarınız ile 
doğal bal üretmeniz çok normal.


mümkün olduğu kadar yeni çerçevelerde yeni örülmüş peteklerde
arılarımı bala çalıştırıyorum,kararmış siyah petekleri sonbaharda
kovandan alıyorum ve eritiyorum,yeni eritilmiş arı mumlarını
tekrar süzerek temel petek haline getiriyorum.

Arılarımın ilkbaharda mum kabartma isteklerini böylelikle
gidermiş oluyorum,çünkü baharda yeni nesil arılar mum örme
istekleri baya çok oluyor bende bu durumu iyi kullanıyorum
ve tabiki büyüyen koloniye alan vererek oğula gitmelerini
engelliyorum.


doğada  nektar akımı şimdilik biraz zayıf ama
arılarım bu bahçe duvarı olarak dikilen çalıdan açan çiçeklerden
nektar alıyorlar.


hiç küçümsenecek kadar değil resimdeki çicek,
yanından geçerken bile çok güzel kokusu geliyor.


yukarıdaki resimde ise çalı çiçeğini açmamış hali,



yaz aylarında büyük miktarda salata tüketmemiz gerekiyor,
onun için bolca kıvırcık resimleri paylaşıyorum.


kıvırcık salata,


yine mutlu bir tavşan,


tavşanın durduğu yer çiçekciye ait,
bunlarda diğer güzel çiçekler.


çiçeklerin renkleri çok güzel görünüyorlar.


çiçek bahçesinden resimler,


renkleri insanın gözünü alıyor,


bodur elma ağaçların daki elmalar büyümeye
 devam ediyorlar,

Değerli arı dostlarım,
yeni sezonda herşeyin istediğiniz gibi olmasını
diliyorum.


Hayırlı sezonlar,

Selamlar Saygılar.