18 Haziran 2012 Pazartesi

Doğa ve Arılarımız...


Selam arı dostları,
Mevsim gereği havalar artık ısınmaya başladı,
arılarım ise nektar akımı şu an devam eden ıhlamur ve böğürtlen
çiçeklerine çalışıyorlar.

Resimde görünen ahududular ise çiftlikte yetişenlerden,
görüntüleri çok güzel ve doğal.


ahududu,


arılarımın ahududu çiçeklerinde tozlanmasında
 mutlaka yardımcı olduklarını biliyorum,arıların bu yüzden
doğadaki yerini ve önemini iyi bilmek gerekir.

Onlara zarar verebilecek pestizitlerden uzak 
durmamız gerekiyor ki mutlaka başka çareler ve yöntemler
ile zararlılara karşı mücadele yöntemi vardır.


bugün sezon başında yaptığım ilk bölmelerin durumunu 
ve görürsem ana arısını boyamak için açtım,
ilk görüntü çok önemli günlük yumurta görüldüğünde
 zaten herşeyi anlatıyor yani durumları iyi demek.


bölme arılarıma verdiğim çerçeveler de temel peteklerini
bu yıl bütün vermiyorum sadece 7 cm genişlikte parçalar halinde
verdim,durumlarını görebilmek için bu yıl böyle denemek
istedim göründüğü gibi gayet güzel kabartmaya başlamışlar.


normal şartlarda temel peteği bütün veriyorum,
sebebi ise arılar çerçevenin bütününü işci arı petek gözü
olarak kabartıyorlar.


yeni kabartılmış bir petek,


buğday tarlası,


bazı buğday tarlaları altın renklerini aldılar,
resimdekiler ise yeni sararmaya başladılar.


başka bir buğday tarlasında gördüğüm
 tek bir gelincik çiçeği,


marul,kıvırcık tarlası


kıvırcıklar harika görünüyorlar,


bodur elmalar da durum böyle büyümeye çalışıyorlar,


bodur elma ağaçları,


bir sürü üzüm çeşitleri,



doğa resimlerine bakmasını her zaman sevmişimdir
onun için mümkün olduğu kadar hoşuma giden
görüntüleri resimliyorum.




bala çalışan arılarımın kovan girişleri böyle,




körük içinde iyi duman yapan kurumuş
ağaç parçaları.


Kurumuş bir kavak ağacı görürseniz  mutlaka çuvala doldurun,
bütün sezon çok işinize yarayacaktır.




körük malzemesi,




bölmeler de fazla kovan açmıyorum,
kovan girişlerini kontrol ediyorum sadece aynı zamanda kovana girip çıkan arıları izlemesi bana halen zevk veriyor.


Saldırgan arılarım olmadığınada şükrediyorum
yoksa bu zevki maske arkasında ne kadar tadabilirim.


Bütün arı dostlarına Selamlar Saygılar sunuyorum,
sezonunuz hayırlı ve bereketli geçmesi dileklerim ile
hoşcakalın.