3 Kasım 2011 Perşembe

Kasım 2011 Arıcılık Analizi...

Selam arı dostları,
Kasım ayı öncesi alacağımız önlemlerin başında arı zararlıları fareler ile ilgili kısaca
 birşeyler yazmıştım,aldığım önlemin değerini ve önemini şimdi daha iyi anlıyorum
çünkü kovan girişleri fare için 7 mm alçak olduğundan kovan içine girmekte zorlanan fare girişi biraz kemirmiş.


Farenin girişleri kemirdiğini alt resimlerde de gördüğünüz gibi
açık renkte ahşap rengi çıkmış ordan anladım,fark edilmediği anda giriş daha çok kemirilerek kovan içine fare rahatca girecekti ve koloniyi rahatsız ederek
kışın sönmelerine sebeb olacaktı.
sonbahar kontrolleri çok önemli,onun için durmadan dikkat istiyor.


diğer kovanlarıda yoklamış ama girememiş,


arı uçuşu olduğu sürece kovan girişlerine önlem almak için tel tutturmayı
uygun buldum.

kovan girişlerine tel takarken,

haberin başındaki resim,
işci arının bacağında polen bulunuyor ve kovan içine girer iken polen kaybetme veya zorlanma yok,çünkü teli taktıktan sonra biraz kovan önünde arıları
gözlüyorum problem olması diye.



bu resimde de ayağında polen olan işci arı kovana girdikten sonra
yani girişlerde tel problem yaratmıyor ama fare de kovana zarar 
veremiyecek artık.


ben Varroa çekmecelerinin üstünde de fare gezinsin istemiyorum
onun için arka kısmınıda tel ile önlem aldım.


kovanlarımın hepsine tel taktım,



kovanlarımıza fare girdiğinde ne kadar kızıyoruz farelere değilmi ama doğada
her şey yaşam savaşı veriyor onun için bizler önceden 
önlemimizi alalım gerisini fareler düşünsün.


mısırlar tam kurudular,


mısır,

kuru yem mısırı,

çiftciler tarla sürüyor,

çilek tarlasında,sıra aralarına saman koyma makinesi.


çilek tarlası,


ballı babalar donmamış halen,



arılar halen çiceklerinden faydalanıyorlar,