1 Ekim 2011 Cumartesi

Sonbahar...

Selam arı dostları,
Yukarıdaki resimde görünen kabaklar Halloween için kullanılıyor ve
kabaklara göz ve ağız oyarak içinede yanan mum konuyor,
almanyada hortlak gecesi diyede kutlanıyor.


benim amacım kabak tatlısı olurmu acaba bu kabaklardan diye 
kontrole kabak bakmaya gittim ama almadım kabaklar biraz hafif geldi bana
yani kabak tatlısı olması için daha ağır olmalıydı.


her sene yapılan bir uygulama ve işin ilginç yanı kabakların başında hiç kimse
olmaması evet hiç kimse kabakları beklemiyor.

Kabakların fiyatları boy boy farklı ve tabelada belirtilmiş üç boy var,
kabak isteyen kişi kabağını seçiyor ve ödemesini sağlam demirden yapılmış bir kumbaranın içine atıyor.



burada küçük ve büyük süs kabaklarının fiyatları belirtilmiş,


ilginç olan ise hiç kimse gelipte kabakları haksız yere çalmıyor ve
kabaklara zarar vermiyor,sabah akşam durum hep böyle.


resimde görünen yeşil alet demirden yapılmış kumbara,
kabağı alan kabağın büyüklüğüne göre buraya ücretini ödüyor.

Tabiki haram ve helali bilen kişiler için.


Kabakların resimlerini almadan önce Arılığıma uğradım saat 9.00 sabahleyin baya
sisliydi hava.

sabah sisli olunca hava o gün hava güzel olacak derler ve doğru demişler
hava güzeldi bugün.



bodur elma ağaçları bu sene maşallah çok verimliydiler,



sabah hava sisli ve soğuk olunca arılar hemen dışarıya çıkmadılar,


Elmaların renkleri tam oldu,


elma ağaçları küçük ama marifetleri büyük,


elmaların cinsi jonagold benim tadını çok sevdiğim elmalar,


bu sene güneşi fazlasıyla görerek tadlarını tam aldılar,



kovan girişleri daraltıldı,ekim ayından itibaren arılarda aşırı şekilde
yağmalanma riski vardır nedeni ise doğada azalan nektar akımıdır,bu sebebden
dolayı kovan girişleri mutlaka dar tutulmalıdır.

Arım kuvvetli bir şey olmaz demeyin,kuvvetli kovanlarda yağmalanır fakat zayıf arılardan tabiki daha az.



güneş açtığında arılarımın poleninden faydalandığı bir çicek,


arılığımın hemen yanında bulunuyor bu güzel çicekler,


kuraklıklarda arıların mutlaka polen alabilecekleri bitki örtüsü olması gerekli,


süs çiceği,


bahce yolunda devamlı ata bienen kişiler görebiliyoruz,


ceviz aşılama tekniklerine kafayı taktım,resimde görünen küçük adayımız
kendisini şanslı olarak görebilir.


ceviz aşısı için gözüme 10 adet bu boyutta yabani ceviz fidanı kestirdim,
havaların soğumasını ve ağacın suyunun köke inmesini bekliyorum çünkü
yerleri değişecek.


bahcemizde duran büyük ceviz ağacımız,



yukarıdaki resimde ikinci Varroa mücadelesinde uyguladığım Formik asit
görünüyor,arılarımın hiç bir şekilde formik asitten dolayı kötü yönde etkilendikleri
söylenemez çok sakinler.


formik asit kullanımında hava sıcaklığı ve dozunun miktarı 
çok önemlidir,


12 adet kovan ikişer katlı kışa hazırlanmıştır,


kış beslemesi ve formik asit uygulaması bitince üçüncü katlar alındı,


ikinci katın üstüne naylon ve strador koyuldu ve saç kapak ile üstü kapatıldı,


kolonilerim doğada buldukları polen ve az miktarda nektarı kendi ihtiyaçları için kullanacaklardır.



kovanların alttan görünüşü böyle,


Varroa mücadelesinde çok başarılı,



Formik asit uygulamasından ikinci gün sonra ölü olarak çekmeceye düşen
Varroa miktarı görünüyor resimde.


organik asitlere karşı hiç bir şekilde direnç gösteremiyor Varroalar,
bu durumda biz arıcılar için çok avantajlı.


Varroa mücadelesi mutlaka yapılması gereklidir,
yapılmadığı halde kışın koloni sönmeleri kaçınılmaz olur.

Sonbahar bakımı yapılmış 5 kolonimi arıcılığa yeni başlayan bir kardeşime
verdim,kendisine arıcılık camiyasına hoşgeldin diyor,ilerki senelerinde
başarılar diliyorum.
Serdar kardeşimi ve bütün arı dostlarını Saygı ve Sevgiyle Selamlıyorum.