1 Nisan 2011 Cuma

Kendi imalatım olan Temel Petekleri çıtalara monte ettim,yakında ballıklar atılacak hayırlısıyla...

Selam arı dostları,
Eski kararmış mumlarımı tekrar toplayarak hemen bahcede erittim,
eski kara mumlu çıtaların sürekli değişmesi gereklidir,çünkü bazı arı hastalıkları
bu yüzden arılıklardan hiç eksik olmaz.

Yukarıdaki resimde de göründüğü gibi geçen sene dökümünü kendim yaptığım
temel petekleri çıtalara monte ettim,mumun kokusu mükemmeldi zaten klavuz mumu
çıtaya takarken nefis kokuyu çok kokladım.

çıtların tellerini gergin taktığım için temel petek de tellerin üzerinde
düzgün durdular,çıtadaki yüzükler telin gevşememesini sağlıyor.

Yukarıdaki resimde yine güzel gözüken bir özellik görünüyor,
gerilen teli temel petekte hiç görmüyorsunuz,petek gözlerinin
ortalarında tel çıkarsa dışarıya ana arı buralara bazen yumurta
atmıyor ve tel boyu yumurtasız oluyor petek gözleri.

Her ana arı telli yere yumurta atmamazlık yapmıyor tabiki
ama ana arılarda çoğunluk telin üstüne yumurta atmıyor,
demek istediğim teli mümkün olduğu kadar temel peteğin ortalarına
saklamak gereklidir.


teller sarı yüzükler sayesinde hep gergin kalıyorlar,
ve telleri paslanmaz chrom malzemeden kullanıyorum çünkü
galvanizli teller zamanla küfleniyorlar.


resimde de göründüğü gibi gergin tele monte edilmiş
kendi imalatım olan temel petekler ve tel temel petek üzerinde
görünmüyor,temel petekleri monte ettiğinizde kovana koyar gibi
katlarda yada çıta dolaplarında saklayınız yoksa sıcaklardan
temel petekler dalga dalga olurlar,teller de gergin değil ise
daha çok dalga olur.

Hepinize hayırlı sezonlar arı dostları.