2 Nisan 2011 Cumartesi

Arıların erken gelişmesinden dolayı ve kovan içi daralmaması için ballıklar verildi...

Selam arı dostları,
Bahar havamız bir kaç gündür çok güzel geçiyor,arılarım da maşallah bu güzel havayı değerlendiriyorlar.
Mart ayında bakımına başlanan yavrular şimdileri çıkıyor yerlerini ise yeni arıların çıkması
için temizlikler ve kovan içi düzen büyük bir hızla sağlanıyor.

Kontrollerimde arı miktarının büyük bir hızla ilerlediğini kapalı yavru gözlerinin çok olmasından
dolayı ballıkları önceden hazırlayarak üçüncü kat olarak kolonilerime vermiş oldum,
tabiki arıcılıkta belli sabit zaman olamaz ve biz arıcılar arıların durumuna bakarak
onların ihtiyaçlarını karşılamak için önceden müdahale etmemiz gerekiyor.

Şu an yaptığım uygulamalarımı bir hafta sonra yapsaydım kolonide büyük miktar genç
işci arı dünyaya geleceğinden kovan içi hemen daralacaktı ve kolonide oğul çıkarma
işlemleri normal senelere göre daha erken olacaktı,böyle durumlarda koloniyi oğuldan vazgeçirmek için büyük çabe zarfedilecekti ve koloni nektar akımında bala değil
bölünme girişiminde olacaktı bu yüzden büyüyen kolonilere daha erken boş alan
vererek onların koloni miktarının zirveye ulaşmadığını ve bölünmelerini
engellemek gerekiyor.


Ballıklarımı geçen sene arılarıma kabarttırdığım temel petekleri vererek,daha hijyen
şekilde bal üretmeye çalışıyorum,mümkün olduğu kadar yavru yapılmamış peteklerden
bal alıyorum.

Resimde görünen kabarmış çıta ise geçen senenin ballıklarından hasat yapılmış
yavru yapılmamış çıtalardır ve katın ortalarına yedekte olduğu için 7 adet koymuş oldum,
gerisi ise temel petekli çıtalardır.




çıtaların üstündeki mumları kışın soğuk havalarda arılar çıta aralarında gezinebilmeleri için
sökmüyorum,arılar soğuk havalarda yavaş hareket ettiklerinden uzak mesafeler yapamıyorlar
ve salkım kısa yoldan ve en üstten hareket ediyor.



şimdi ise ballıkları üstlerine koyacağımdan resimde görünen mumlara gerek yok onun için
ana arı ızgarasını koymadan önce bu mumları temizliyorum.



kışın kolonilere fazla bakılmaması onlar için daha iyi oluyor,




körük sıkarak arıların geri çekilmelerini sağlıyorum,



ve çıta üstündeki mumları kazıyorum bu arada baya çok propolis çıkıyor,
propolisleri biriktirmek gereklidir çünkü propolisde çok değerli arı ürünüdür ve
yurt dışında yüksek fiyatlarda alıcısı oluyor.

Propolis üreten arıcılar ayrıca arılarına propolis ızgarası koyarak daha çok ürün alabiliyor
bizimkisi sadece kendi ihtiyacımız için topluyoruz.






arılarımın kışın harcamadıkları kış besinlerinin fazlasını kovandan alarak üreteceğim bala
karışmaması için kovandan alıyorum.

Resimde görünen çıta ise büyük bir bölümü polenden oluştuğu için böyle çıtaları kovandan almıyorum,arıların yağmur yağdığında dışarı çıkamadıkları için ve yavru bakımı büyük
bir hızla devam ettiği için arılara yeterince besin bırakmak gereklidir.


iki tarafıda ballı olan çıtaları kovandan alarak yerine temel petek veriyorum,yeni dünyaya
gelen ve gelecek olan işci arılar kovan içindeki görevlerini çalışarak geçirecekler,
yoksa işi güçü olmayan genç arıların ne yapacağını biliyoruz değilmi.





katların üstü temizlendikten sonra ana arı ızgarasını koyma zamanı geldi,



uyguladığım arıcılıkta ana arı ızgarası kullanıyorum,ballıklarıma ana arı çıkamadığı için
orada sadece bal depolanıyor ve kapalı yavru çıktı çıkacaktı diye bir problemim olmuyor,
bu tür uygulamaların arıcılık camiyasında alışkanlık yapılmasını gönülden istiyorum,





ballıkları son bir kere daha kontrol ediyorum,ana arı ızgarasına yukardan bakarak
açık bir yer olmadığına emin olmak daha sağlıklı,
yukarıdaki resimde temel petekli çıta görünüyor,arılar buldukları nektarı
ve iş isteyen genç arılara iş vermiş oluyorum bu ilk etapta arının mum harcama isteği
çok büyük olduğundan şart.





daha sonra ballığı örtüyorum,işlem bitti şimdi arılara yeni alan açmış oldum ve
kuluçkalığı bal ile işgal edemiyekler ana arı için ise yeterince yumurta atma alanı kapanmıyacak
yeni genç işci arılara ise mumlarını harcayabilecekleri temel petek vererek iş vermiş oldum,
koloni yönetimi şimdilik böyle yapılıyor daha sonra yine değişecek.




kovan girişi,


doğa büyük bir hızla uyanıyor her yer az da olsa çicek açmaya başladı,
biz arıcılar için maraton başladı,hepimiz için hayırlı olsun.



mutfak penceremizden arı sesi duyunca resimlemek istedim,görüntüsü mükemmel
çalışkan arılar iş başında.




Ballı babalar yol kenarlarında ve tarla kenarlarında açmışlar çok güzel görünüyorlar,




doğanın yeşilliği çicekleri her şeyi güzel,



onun için devamlı buraya yazma ihtiyacı duyuyorum,ormanlarımızı çevremizi temiz tutalım,
plastik poşetlerden uzak duralım,yol kenarlarında uçuşan poşetlere son verelim.

Pamuk fileler ve pamuktan yapılmış kumaş el çantaları kullanarak doğayı çöpten
kurtarmış oluruz.

ballıkları verdikten bir gün sonra arılığımın yanından geçerken katları işgal ettiklerini
görmek için kovan kapağını kaldırarak ballıklara arıların dağıldığını görmüş oldum,
bu benim için sevindirici bir olay,çünkü zamanlamam doğru çıktı.



ballığı işgal eden işci arılar görünüyor resimde,



Karahindibalar açmak üzereler,kısmet olursa bahar balını ve yine kısmet olursa
diğer nektar akımlarını takip ederek yolumuza devam edeceğiz arı dostları,
maşallah bu sene arıların erken gelişmesinden dolayı biraz erken uygulamalar yapıldı,
her zaman olduğu gibi siz arı dostlarına uygulamalarımı paylaşarak ülkeme
katkıda bulunmak istedim.

Hayırlı sezonlar.