13 Mart 2011 Pazar

Bahar 2011 Selam arı dostları....

Selam arı dostları,
Hava şartlarımız bugünlerde çok iyi gidiyor,gökyüzü
mas mavi ve hava sıcaklığı mükemmel ılık geçiyor.

Öğlenleyin arılığıma doğru giderken resimde görünen seyyar taş
fırını gördüm ben önceden görmüştüm ama
 sizler için resimlemek istedim,biliyorum
hemen birileri bunu daha önce Seyyar Tayyar
amcamız icat etti deyişlerini.

Belki böyle seyyar pidecilik yapmak isteyenleriniz
olur.

Az kalsın unutuyordum resimdeki pizza ustası Alfonso,
taş fırında yapılan pizzaların çok daha lezzetli olduğunu söylüyor,
aynı tadı elektrikli fırınlarda bulamazsın diyor
tabiki ben de söylediklerine katılıyorum,
çünkü taş fırın Somun ekmeğini ve pidesini tatmış
biri olarak farkını fazlasıyla biliyorum.





Seyyar Taş fırın,


benim de taş fırın yapımında biraz bilgim olduğundan
Alfonso ile beraber biraz bilgi alışverişi yapmış olduk.


kendisi daha bir kaç yerde sabit taş fırın yapmış,
görünüşü çok güzel taş fırının.




İtalyan dostum fırını ve pizzayı anlatıyor bana,



yaş günlerinde veya partilerde taş fırın isteyenler
seyyar taş fırını alıyorlarmış ve pizzalarını kendileri
bahcelerinde yapabiliyorlarmış,bence güzel fikir.




taş fırının içine atılan odunlar 2 saat böyle yanıyormuş
ve oluşan sıcaklık ile en az 90 pizza yapılabiliyormuş.




benim sevdiğim uğraşımlardan birini daha sizlerle
paylaşmaya çalıştım,günümüzde her yerlerde
hazır pide veya pizza kartonlarda paketli satılırken
içindeki katkı maddeleri insan sağlığına ne kadar zarar
verdiğini bizler ne yazıkki çok geç fark ediyoruz,
halbuki katkı maddesiz eskiden çok güzel ve sağlıklı
yaşanıyormuştu şimdi ise insanları obeze yapan
suni şekerler ve katkı maddelerinden geçilmiyor,
insanların hastalıklara karşı doğal vücut dirençleri
 zayıflıyor ve hastalıklara daha çabuk yakalanıyorlar,
mümkün olduğu kadar doğal yaşamaya gayret gösterelim,
alış veriş yaparken plastik poşet kullanmayalım onun yerine
pamuk kumaştan yapılan file veya çanta kullanalım
doğayı koruyalım,ormanlara çöp atanları uyaralım.




arılarımın polen kaynağı olan söğüt ağacı,



arılar yavru bakımında ihtiyacı olan poleni
en çok bu söğüt ağacından alıyorlar.


söğüt ağacının çicekleri çok polen içeriyor,




arılıkların yakınında mutlaka bulunması
 gereken bir ağaç cinsi.



göründüğü gibi arılar kovanlarına söğüt ağaçlarından
polen taşıyorlar.



arı kolonisi yavru bakımında büyük miktarlarda
polen kullanıyorlari




çalışkan arılar,



kovanların girişlerini halen dar tutuyorum,
çünkü doğada halen nektar yok,
olmadığı içinde yağmalama tehlikesi çok büyük.


kuvvetli koloniler kovan girişlerini rahatlıkla
koruyabilir ama arılığnızda zayıf koloni varsa eğer
büyük tehlike altındadır.



koloni yönetimi arıcılıkta büyük rol oynuyor,
onun için önceden bilgi edinerek koloni miktarını
büyüttüğünde kolonilerde ne gibi işlemler
yapılması gerektiğini bilmek gerek,


Nisan ayının ortalarında koloni kendisini geliştirmiyorsa
problemin sebebine bakmamız gerekli,
problem yok ise ana arının kalitesiz olduğunu gösterir
ve kayıtlara geçerek böyle koloninin anasını
en yakın terminde değiştirmek gereklidir,
sezon yaklaştıkca verimli olmayan kolonileri
teşvik yaparak geliştirecem diye uğraşılmaz.


tabiki arı malzemesi kaliteli olmalı,



hiç bir şekilde teşvik besleme yapılmadan
gelişen kuvvetli arı kolonisi.





polen taşıyan arılar,




bu günlerde kış arılarının önemini bir kere daha
görüyoruz.










doğa yeşillenmeye başladı,


kuşlar sizin kadar hür olmaktır hayalim,