19 Mart 2011 Cumartesi

Arılıktaki son durumlar.....

Selam arı dostları,
Hava şartlarımız birden soğuduğu için arılarım fazla uçuş yapmıyorlar,
hava sıcaklığı 7 C°derece ve hafif yağmurlu.
Resimde göründüğü gibi ballı babalar çicek açmaya başlamışlar,
arılarımız için güzel Nektar ve polen kaynağı oluyorlar.



ballı baba bitkisini genelde yol kenarlarında görebiliriz burada,
güneş ve hava sıcaklığı kendisini biraz belli ettirdiğinde arılar
bu çicekleri fazlasıyla ziyaret ediyorlar.



geçen sene arılığımdan toplam 12 kolonimi kışa hazırlayarak kışa girdim,
şimdi ise 12 koloni ile sağlıklı bir şekilde kışı çıkararak benim için
beklediğim sevindirici sonuca ulaşmış oldum,kayıp vermeden çok şükür.
Bir kere daha görülüyorki Sonbahar bakımları muntasam bir şekilde
gerektiği gibi yapıldığında kolonilerde kış kayıpları olmuyor,




( 5 Kovan iki katlı,en sağda görünen ise girişi kapalı boş kovan )
resimde de göründüğü gibi arılığımda 5 kolonim kaldı ve 7 koloniyi
arıcılığa yeni başlayan arıcılara devrettim.
Mayıs ayında gelişen kolonilerimi zaten tekrar böleceğimden,
Mayıs ayı sonrası kovan sayımızı yine istediğimiz miktara inşallah ulaştıracağız.
Ben arıcılığı hobi olarak yaptığımdan daha fazla koloni olmasını
istemiyorum,onun için suni böldüğüm arılarımı kışa hazırlıyorum
ve baharda sağlıklı bir şekilde fazlasını arıcıların hizmetine sunuyorum.
Arılarımı alan kişilerin kovanlarına aktarır iken arıcılardan
positif övgü aldığımı söyleyebilirim çünkü aktarır iken maske kullanmadan
ve bir tane arı saldırmadan işlemlerimizi bitirmiş olduk ve
kendileri benim ile temasda kalmaları için rica ettiler.





ıspanak tarlası içinde ballı babalar,
bütün kışı kar altında geçiren ıspanaklar yeşilliğini korudu ve
şimdi tekrar yeni yaprak açmaya başladılar.





bodur elma tomurcuğu açmak üzere,





armut ağacından bir kaç tomurcuk,
Arınız ve Balınız bol olsun,
Hayırlı Sezonlar arı dostları.