23 Eylül 2010 Perşembe

Koloniler kendilerini kışa hazırlıyor....

Selam arı dostları,
İklim şartları havanın önümüzdeki günleri
soğuk olacağını gösteriyor,arılarımızda haliyle
doğal içgüdüleri sayesinde soğuklar ve kış
ayları kapıda olduğunu hissediyorlar.

Kovanlardaki hızlı çalışma sebebide ondan,
Kolonide bulunan tarlacı yaz arıları,soylarının
devamı için ve kolonilerinin hayatta kalabilmeleri
için Ağustos ayı sonu ve Eylül ayında özel proteinli
besledikleri Larvalar ise kış arıları olarak
dünyaya geleceklerdir,kış arıları kovan içinde
fazla görev yapmazlar tarlacı olmazlar çünkü
onlar koloniyi kıştan çıkaracak uzun ömürlü
arılar olduklarından sırtlarında daha büyük
bir yük oturuyor,kışın salkımda olan
koloniyi titreyerek ısı üreten bu arılar
fazla çalıştırılmaması gereklidir.


Benim burada demek istediğim ise
bu kış arılarını fazla çalıştırmayın,koloni bölmeyin
hatta zayıf kolonileri şimdiden birleştirinki
kışa yeterince miktarda girsinler,aynı şekilde de
sağlıklı bir şekilde çıksınlar.
Kışa 50 zayıf koloni sokacağımıza 25 kuvvetli koloni
sokar isek,kışı sağ sağlim çıkmaları
daha avantajlıdır,bu tabiki benim görüşüm.

bir koloni şimdi kuvvetli görünsede
ömrünü çalışrak bitiren yaz arıları kolonide
çoğunluktadır,bu kısa ömürlü yaz arıları
zamanla öleceklerinden kolonide arı miktarı
azalacaktır.
Onun için şu anki arı miktarına
aldanmamak gereklidir.
Ben kendim arılarımı senelerdir hep aynı
yöntemle kışa hazırlıyorum ve şu ana kadar
hiç bir şeklide kötü yanını görmedim,
tavsiye ederim.
Uyguladığım Formik asit ise bulunduğum
eyalette ve tüm Almanyada uygulanan
Varroa konzeptinden alınmıştır yani
Arıcılar için özel olarak denenmiş ve
Varroa direnç sağlayamadığı için çok iyi
tesirli olduğunu görüp arıcılar birliklerine
tavsiye edilmiştir yani kullanma ruhsatlı
bir uygulamadır.
Asitler ile çalışırken bazı kurallara uymak
 gereklidir,bunlardan başta geleni ise arıcının
önce kendi sağlığını korumaktır,nasıl
korunabiliriz?
Ellerimizi asite karşı koruyan
eldiven giyerek asitten koruyabiliriz.

Gözlerimizi gözlük takarak,gözlerimizi
asitten koruyabiliriz.

Nefes borumuzu,asitin oluşturduğu asit
buharını tenefüs etmemek için ağıza takılan
filitreli ağız maskeleri kullanarak kendimizi
koruyabiliriz.

Geçen günlerde bloğ haberlerine bakıyorum,
geçmiş olsun haberleri var çoğunda,okuduğumda
Ali Osman Çalık beyin asit kazası geçirdiğini
öğrendim,kendisine geçmiş olsun dileklerimi iletiyor,
acil şifalar diliyorum.
Asitin kullanımında önlemler alınması gerektiğini
Almanyada ve bütün Dünyada söylüyorlar,
ben dahi bazen gözlük takmıyorum ama
bu kazadan sonra mutlaka takacağım.
Asitlerin kullanımında mutlaka sağlık
önlemlerinizi ve tedbirinizi alınız.


Bodur Elma ağaçlarının
hasat yapılmasına az kaldı.

budanırken ağacın doğru dürüst dalları
kalmadı gibi görünsede,maşallah elmaları
baya çok.

bodur elma plantajı,

resimde görünen elmalar ise büyük bir ağaca
ait,bu elmaların suyu sıkılıyor.

görünüşü hoşuma gittiğinden devamlı
resmini çekiyorum,


Kolonilerimde şimdiye kadar yaptığım
sonbahar bakımı kısaca şöyle,
Hasattan sonra hemen Formik asit uygulandı,
kış arılarının çıkabilmesi için teşvik besleme
yapıldı kek olarak.
İzine ayrıldığımda kovan girişleri daraltıldı,
çekmeceler havanın sıcak olduğundan tam açıldı,
zaten hep açıktı altı kovanların,sadece Formik asit
 uygularken kapanıyor ve kovan girişleri tam açılıyor.
İzinden geldiğimde ikinci Formik asit
uygulandı.
Peşinden kış beslemesi invert şurup ile
yapıldı.
Şimdi ise arılar kışa hazırlanmış vaziyette
olduklarından,gelecek sezona daha
iyi başlayacaklardır inşalllah.



kendi ürettiğim yedek ana arılarım,
halen yumurta atmaya devam ediyorlar,
günlük yumurta ve değişik aşamasındaki
Larvalar görünüyor.



Apis Mellifera Carnica


Bütün arı dostlarına,
Selamlar Saygılar.