12 Eylül 2010 Pazar

Formik asit ile Varroa mücadelesinin ikinci aşaması.

Selam arı dostları,
Varroa mücadelesinde Formik asit
uygulamasını izine ayrıldığım için biraz gecikmeli
olarak yapmayı karar verdim.
Uygulama iki safta oluyor,birincisi hasattan hemen
sonra yapılması gerekiyor ikincisi ise bir kaç hafta sonra
bu arada teşvik yemleme yapılması gerekiyordu,
çünkü bilindiği gibi bazı ana arılar dışarıdan nektar
gelmediği için yumurta atmayı kesiyorlar.
Yukarıda görünen şişeleri evimin balkonunda
hazırladım,açık havada asit doldurulur ise
sağlığımız için daha iyi olur,çünkü asit insanlarda
nefes borusunda hasar bırakabiliyor,
asiti teneffüs etmemeye çalışınız.
Ellerinizi eldiven giyerek koruyunuz,
gözlerinizi ise gözlük takarak koruyunuz,
asitlerin bütün dünyada olduğu gibi
kullanımında büyük dikkat istiyor.
Şişelerin içini Formik asit ile doldurduktan
sonra ağızlarını kapatarak,arılığıma götürmek üzere
beklettim.

İki katlı kovanlar için 60 ml Formik asit,
tek katlı kovanlarda ise 30 ml Formik asit hazırladım,
buharlanması için kullandığım karton ise
ölçüleri 10 cm x 15 cm ve 1.6 mm kalınlığında.
Boş katın arka kısmına doğru yerleştirdim,

ve üstüne şişenin dik durması için küçük takozu
koydum,

asitli şişenin kapağını açarak
tahta takoza yerleştirdim,bu kadar basit aslında
ve her sene aynı uygulama tekrarlanıyor.

asitli şişeyi takoza yakın yani takozun üstünde
 çevirir iseniz asit fazla etrafa damlamadan
yerine koyabilirsiniz.

işlem bu kadar işte,

asitli şişe konuldu ve katın üstü kapandı,


Varroa kontrolü için çekmeceler tam kapatıldı,

kovanların girişleri ise tam açıldı,


uygulamada birinci ve ikinci günleri
arıları uzaktan bakarak kontrol etmek gerekiyor.

olurya şişe devrilir asit birden boşalır,
arılarda aşırı asitten dolayı kovan önüne çıkarsalar,
hemen kovanı açıp bakmanız gerekiyor.

maşallah bodur elmaların görünüşü süper,

kırmızı elma,


bodur elma,

yusuf abinin arılarından sonra arılarımı
daha çok sevmeye başladım,

kolonilerde polen gelişi güzeldi,


maşallah arılarımın durumu gayet iyi,

Varroa mücadelesinden sonra peşinden hemen
kışlık sıvı besleme yapılacak,
kış arılarının çıkışı Ağustos ayının sonu Eylül ayının
tamamını kablıyor,bu zamanda çıkan bütün
genç arılar kış arılarıdır,koloniyi bahara
taşıyacak olan uzun ömürlü arılar
sağlıklı çıkmalıdırki bahara kadar
yaşayabilsinler.


Bütün arı dostlarının sağlıklı kışa girmeleri
dileklerimle.

Selamlar Saygılar.