6 Temmuz 2010 Salı

Anasız koloniye değişik yöntemde ana arı verme tekniği.

Selam arı dostları,
Koloniye yeni ana arı verme teknikleri bilindiği
gibi çok çeşitlidir,benim uyguladığım ana arısız kalan
bir koloniye yumurta atabilen yeni ana verme
tekniklerinden birisidir.

Ana arısı her hangi bir sebebden dolayı kovandan
alınan bir koloniye tekrar ana arı yapmadığına
dahi emin olmak gereklidir bu teknikte.

Ürettiğim çiftleştirme kutularının altı açılabildiğinden
önce az biraz açıyorum,daha sonra altını tam açtım.
kutunun içinde küçük koloni ana arısıyla birlikte
anasız kalan koloninin üstüne yani çıtaların
hemen üstüne kutuyu koyuyorum.

resimde kutunun altı görünüyor,
anası olan küçük koloni ile altta kalan anasız koloni
zamanla birbirlerine alışarak koloni bütünleşiyor,
anasız kalan kolonide başka şansları olmadığından
yukarıdaki hazır anayı kabul ediyor ve ana arı
aşşa kata inerek yumurta atmaya devam
ediyor.

kolonide günlük yumurta veya larva olmadığını
gördükten sonra çiftleşme kutusunu anasız koloninin
üstüne böyle resimde de göründüğü gibi boş
katın içine yerleştirdim,yanlarınada
bir kabın içine biraz kek verdim,ana kabulünde
kek veya şurup verilmesi büyük rol oynuyor.
 ( yukarıdaki resimler 29.Hazirana 2010 ait  )

bugün uyguladığım tekniğin başarılı olup olmadığını
öğrenmek için kontrol amaçlı bakımlarını yapmış oldum,
sonuç çok başarılı ve sevindirici oldu benim için.

suni böldüğüm koloni ve benim istediğim ana arıyı
koloniye böylelikle kabul ettirmiş oldum,
ana arı kutudan aşşaya inerek istediği kadar
 boş alan bularak yumrta atmaya başlamış,
çıtayı çektiğimde günlük yumurtaları
görmüş oldum.

Koloni hazır yumurta atan ana arısı ile çabuk
gelişicek ve sonbahar kışa kuvvetli girecek inşallah.


Ana arı boyamada elinizi alıştırmak
için Erkek arılarda deneyebilir ve çalışabilirsiniz.

resimlerde de göründüğü gibi arının göğüs
kafesinden tutulması tavsiye edilir,çünkü kuyruk
 kısmından tutulur ise ana arı iç organlarından
hasar görebilir ve yumurta atma kabiliyetini
kaybedebilir,
bir de ana arı aşırı korku feremonları salgılayarak
işci arılar tarafından tanınmaz ve imha edilmeye
 çalışılır,dikkat edilmesi gereklidir boyarken.

onun için erkek arılarda denenmesi tavsiye
edilir,

boyanın rengi bu yılın ana arı rengi olmasada
çıta üstünde ana arıyı rahatlıkla görebiliriz.


kovanların üstünde saklanan başka böceklerde var,
bunlardan biride bu örümcekler büyüklüğü
baya göze çarpıyor,kendisine birşey yapmadım
onunda yaşamaya hakkı var.


çiftleştirme kutularında günlük yumurtalar
görünüyor,

arıların petek örmesi harika,


yeni genç ana arılar bazen petek gözlerine
birden fazla yumurta atabiliyor,genç anaya biraz
 zaman tanımak gereklidir,zamanla yumurta
atması düzelerek istediğimiz görüntüleri
göreceğiz.
İşci arılar fazla yumurtaları petek gözlerinden alarak
dengeyi sağlıyorlar zaten,

Petek gözüne fazla yumurta atan genç ana arıların
miktarı çok az olduğundan,hemen bu erkek
anası diye imha etmemek gereklidir.


Selamlar.